Avatar billede Morten Professor
30. juni 2018 - 07:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Find tal i class

Hej Eksperter

Jeg vil høre er det muligt at have et element, en class, hvor der er et tal i eks. 1 varer. Vil bruge dette tal til at ændre farven i den class hvor tallet er.
Jeg håber det muligt, og jeg vil kunne komme videre i mit projekt.
Jeg er ikke lige den skarpeste til det med jquery endnu hehe :)
Så håber sådan på, at der er nogen der vil hjælpe mig på rette vej.

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede Morten Professor
30. juni 2018 - 07:48 #1
Jeg har prøvet mig lidt frem

jQuery( document ).ready(function() {
    jQuery("span.count").find(function() {
        var antal = jQuery("span.count").length;
        if(antal >= 0) {
        jQuery("#site-header-cart").css('background', '#000');
            alert(antal);
    } else {
        jQuery("#site-header-cart").css('background', '#fff');
    }});
});

Får desværre bare tallet 2 tænker det er fordi der er 2 ord "varer 2"
Avatar billede keysersoze Guru
01. juli 2018 - 09:05 #2
Hvis du kan opdatere indholdet i dit element var det så ikke lettere samtidig at opdatere klassen eller en data-attribut og så styre farven ud fra ren CSS?
Avatar billede Morten Professor
01. juli 2018 - 12:05 #3
Jeg ved ikke hvordan jeg får tilføjet det, da jeg er begyndt at arbejde med wordpress storefront temaet

Men fandt en løsning:
jQuery( document ).ready(function() {
    jQuery("span.count").find(function() {
        var antal = jQuery("span.count").html();
        var varer = "0 varer";
        if(antal === varer) {
        jQuery("#site-header-cart").css('background', '#000');
            alert(antal);
    } else {
        jQuery("#site-header-cart").css('background', '#fff');
    }});
});

Men hvis du kender en god løsning, som er mere dynamisk, ville det være rigtig godt.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
01. juli 2018 - 18:45 #4
kan du ikke bare tage text'en og lave en split på den ??

http://api.jquery.com/text/
https://www.w3schools.com/jsref/jsref_split.asp

du vil gøre din css nemmere at vedligeholde, ved ikke at bruge inline style, læg en class på istedet.
https://api.jquery.com/addclass/

<!DOCTYPE html>
<html lang="da">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" >
<title>demo</title>
<style type="text/css">
.bg_ok{
    background-color: #000;
}
.bg_error{
    background-color: #fff;
}
</style>
<script type="text/javascript" src="https://code.jquery.com/jquery-3.2.1.min.js" integrity="sha256-hwg4gsxgFZhOsEEamdOYGBf13FyQuiTwlAQgxVSNgt4=" crossorigin="anonymous"></script>
<script type="text/javascript">
jQuery( document ).ready(function() {
    jQuery("span.count").find(function() {
        // var antal = jQuery("span.count").length;
        var ar = jQuery("span.count").text().split(" ");
        var antal = ar[1];
        if(antal >= 0) {
            // jQuery("#site-header-cart").css('background', '#000');
            jQuery("#site-header-cart").addClass( "bg_ok" );
            alert(antal);
        } else {
            // jQuery("#site-header-cart").css('background', '#fff');
            jQuery("#site-header-cart").addClass( "bg_error" );
        }
    });
</script>
</head>
<body>
<div id ="site-header-cart">sjfdsl</div>
<span class="count">varer 4</span>
</body>
</html>
Avatar billede Morten Professor
01. juli 2018 - 19:04 #5
Mange tak det er noget jeg kan bruge :-)