Avatar billede paynish Juniormester
01. juli 2018 - 08:08 Der er 16 kommentarer

Skære person i billede

Er der et program eller en nem måde, hvor man f. eks. kan markere en person på et billede ved få klik i stedet for at skulle beskære med musen. Hjælper det med en lys/hvis baggrund? Billedet skal kopieres og bruges på et andet billede.

På forhånd tak:

Max
Avatar billede stjans Guru
01. juli 2018 - 09:01 #1
Du vil nok kunne gøre det i Photoshop ved hjælp af layers - men det kræver selvfølgelig at du har programmet.
Avatar billede Mikael Ekspert
01. juli 2018 - 10:14 #2
Har ikke leget med "beskæring" i mange år..

Men mener at huske, at de profesionelle anvender en ensfarvet BLÅ baggrund.
Derefter kan man i mange programmer vælge, at gøre den blå baggrund "gennemsigtig/ transparent"

Om det er nok, afhænger meget af selve billedet. Og personens farver..

Hvid baggrund er bestemt ikke egnet. ( husker jeg dog ) ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
01. juli 2018 - 10:18 #3
GIMP kan meget. Og er gratis. Kræver dog øvelse/tilvending ;)
https://www.gimp.org/downloads/
Avatar billede poko1 Ekspert
01. juli 2018 - 10:59 #4
Så svært er det nu ikke at bruge Lasso Og Hurtig markerings værktøj "ikke tryllestav"
Montagen tog Ca. 2,5 Time
https://ibb.co/eg6csJ
Avatar billede poko1 Ekspert
01. juli 2018 - 12:07 #5
Avatar billede store-morten Ekspert
01. juli 2018 - 12:38 #6
Indsæt billedet i Word--》fjern baggrund
Avatar billede paynish Juniormester
01. juli 2018 - 14:35 #7
Jeg er kommet så langt at jeg kan fjerne baggrunden så det er kun personen med en hvid baggrund.

Hvordan markerer jeg personen kun som kan flyttes til et andet billede i den stand? Altså kun kroppen
Avatar billede poko1 Ekspert
01. juli 2018 - 14:47 #8
Hvilket Program bruger du?
Avatar billede poko1 Ekspert
01. juli 2018 - 14:52 #9
Og husk at når du har fjernet baggrunden skal billedet Gemmes som Transparent PNG
Avatar billede paynish Juniormester
01. juli 2018 - 15:05 #10
Jeg gjorde det her:
Indsæt billedet i Word--》fjern baggrund
Det gemmes automatisk som PNG kan jeg se. Men hvordan markerer jeg selve personen uden at skulle skære?
Avatar billede poko1 Ekspert
01. juli 2018 - 15:25 #11
Glem det med Word det bliver hvid baggrund
Avatar billede paynish Juniormester
01. juli 2018 - 15:32 #12
Er meget "grøn"
Kan jeg ikke markere personen hvis der er en hvid baggrund?
Avatar billede poko1 Ekspert
01. juli 2018 - 17:01 #13
Jeg kender ikke Gimp men Gå op til #3 og download det og se om du kan gemme som Transparent.  Og så har du jo et tegneprogram til fremtiden!
Avatar billede paynish Juniormester
01. juli 2018 - 19:28 #14
Er altså ikke ude efter et tegneprogram.
Transparent? Hvordan markerer jeg personen som så kan kopieres til et andet billede og baggrund?
Avatar billede store-morten Ekspert
01. juli 2018 - 19:36 #15
Avatar billede Mikael Ekspert
01. juli 2018 - 20:44 #16
#14  GIMP !!!! Tegneprogram ?? eller ej.. Det kan bare det du har brug for. Og meget mere..