Avatar billede Uvm Praktikant
01. juli 2018 - 16:59 Der er 6 kommentarer

Opgradering

Hej. Da jeg købte min bærbare comp var det med Windows vista, som jeg siden har opgraderet til win 7. Kan man så efterfølgende opgradere til win 10? Hvis ikke kan jeg så installere en helt ny win 10 eller kan det tænkes at en bærbar fra 2012 ikke kan køre win 10?
Avatar billede poko1 Ekspert
01. juli 2018 - 17:03 #1
Hvilken Bærbar " Navn Model"? men det skulle kunne lade siggøre.
Avatar billede Uvm Praktikant
01. juli 2018 - 17:13 #2
Asus zenbook ux32vd-r3001v
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. juli 2018 - 17:13 #3
Det kan lade sig gøre, hvis du har en gyldig produktnøgle til Windows 7 - når du installerer Windows 10, bruger du så Win7 produktnøglen.

Poko har ret i at "det skulle kunne lade sig gøre" = der kan være sjældne undtagelser. Men jeg har installeret maskiner der var "født" med Windows xp, så en Vista maskine burde kunne lade sig gøre. Undtagelsen er, hvis du har under 1GB RAM - så kan jeg ikke anbefale det - men så har det heller ikke været sjov at køre Vista og 7.
Avatar billede poko1 Ekspert
01. juli 2018 - 17:22 #4
ASUS Har overhovedet ingen problemer den ældste jeg har opdateret var Opgraderet med Win 7 fra 2006.den kører Stadig og han har lige været og fået Version 1803
Avatar billede Uvm Praktikant
01. juli 2018 - 17:32 #5
Tak for svarene.
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2018 - 18:16 #6
Det vil bedre kunne betale sig, at købe nyere pc eller bærbar, for understøttelse af at køre windows opdatering, bliver ikke understøttet for ældre cpu mv. fra Microsoft med Windows 10.

Der er taget fuld skrue med at udfase ældre cpu understøttelse fra Microsoft.

Jeg vil varm anbefale nyere enhed, end at bruge opgraderet enhed.

Fik selv købt nyere enhed et par år siden som kom med operativ system Windows 8.1, men valgte at nedgradere til Windows 7, da Windows 10 stadig var noget rod dengang.

I år ser det ud til at det ikke roder, så købe nyere enhed født med operativ system Windows 10 vil være bedst svarende fulde understøttelse.

Ergo, køb nyere enhed som har Windows 10 understøttelse. Det kan ikke svare til at nedgradere længere.

Jeg håber at du fået det svar du søgte, selv om det ikke var det du efterspurgte.