02. juli 2018 - 02:45 Der er 2 kommentarer

15k computer kører ikke som den skal

Jeg har for 2 måneder siden købt en vanvittig dyr computer til omkring de 15k. Problemet er bare, at computeren hverken kan trække Youtube eller køre to skærme mens jeg spiller diverse spil. Computeren burde jo kunne trække alt, men dens sindssyge specs.

Nogle som eventuelle har nogle ideer til at få min computer til at fungere optimalt.

Specs:

Grafikkort: EVGA GTX Geforce 1080

RAM: Corsair Vengeance RGB White DDR4 3000MHz 2x8

CPU: Intel Core i7-7700k Kaby Lake

CPU køler: NZXT Kraken X62

Bundkort: ASUS TUF Z270 MARK 1

SSD: Samsung 850 Evo MZ-75E500B 500GB

Strømforsyning: EVGA Supernova G3 750W

Så har jeg nogle Phanteks Sleeved Cable Extension Hvid, som er en forlængelse af mine strømledninger, jeg har tit overvejet om de ikke producerer nok strøm til diverse dele, og at de er grunden til at computeren ikke fungere optimalt.

Min SSD er ikke blevet resettet i laaaang tid.

Håber nogle kender løsningen på mit problem :-)))
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2018 - 05:31 #1
# opdater bundkort drivere
# opdater grafikkort drivere

hvis du har installeret disse fra en cd er det en dårlig ide
eller hvis maskinen var præ installeret
hent de nyeste drivere, fra producentens hjemmeside!

det er den med at youtube ikke dur, der får mig til at anbefale dette

# overvåg dit cpu forbrug med process explorer, og dræb uønskede processer
https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/process-explorer
Avatar billede WhiskyZulu Praktikant
02. juli 2018 - 13:45 #2
Drivere er et godt bud. Du skal endvidere være opmærksom på at der ofte følger lag og gamer problemer med når Microsoft opdaterer Windows 10 til Ver. 1709 - 1803 osv.
Personligt har jeg en PC med 2 stk Geforce GTX 980 grafikkort i SLI. Her var det omvendte problemet og det var nødvendigt at nedgradere til en ældre version af driverne end den Windows lagde på for at undgå dårlig ydelse. Der findes et program der hedder Driver Easy der automatisk opdaterer samtlige drivere på din PC ved et klik med musen (man kan sagtens klare sig uden men det er nemt).