Avatar billede petert Forsker
02. juli 2018 - 13:45 Der er 15 kommentarer

Http VS Https

Hej er der nogle der kender løsningen på følgende.
Jeg har en web side der fungerer fint på IPhone, Ipad. og hvis jeg bruger.
HTTP. men hvis jeg bruger HTTPS kan siden ikke tilgås.
hvordan kan jeg rette dette på siden.?
MVH
Petert
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. juli 2018 - 14:08 #1
Du skal have lagt et certifikat på siden.
Avatar billede petert Forsker
02. juli 2018 - 14:18 #2
Tak for hurtigt tilbagemelding.
er det et plug IN eller kode ??
eller hvordan gøres dette ??
Avatar billede nemlig Professor
02. juli 2018 - 14:31 #3
En del webhoteller, bl.a. Unoeuro og One stiller gratis SSL-certifikater til rådighed. De 2 steder aktiveres SSL-kryptering via kontrolpanelet samt en .htaccess opsætning.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. juli 2018 - 14:59 #4
Og har du andre webhoteller, må du høre disse hvordan det gøres.
Kører du selv din webside på en privat server, skal du selv ud og skaffe certifikat og installere på serveren. Det gøres forskelligt fra server til server (operativsystem).
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
02. juli 2018 - 17:58 #5
Under alle omstændigheder bør du få dine sider til at køre med HTTPS:

Google Chromes July opdatering kommer snart og, en af de ting der medfølger er, at køre dine websider ikke med korrekt indstalleret HTTPS, vil der i adresse baren stå "Disse sider er ikke sikre".

Her er en "Lille håndbog" om HTTPS til WordPress https://make.wordpress.org/support/user-manual/web-publishing/https-for-wordpress/

Her er et værktøj til at Tjekke dine sider, der samtidigt giver vejledning til løsning af eventuelle problemer https://www.whynopadlock.com/
Avatar billede Patrick Novice
05. juli 2018 - 09:22 #6
Hej petert, det kan godt være lidt af en jungle at skulle sætte HTTPS på en hjemmeside. Hvis du har en hjemmeside på et .dk-domæne, kan du eksempelvis oprette en bruger på cloudflare.com, hvor du gratis kan ligge HTTPS på dit site.

Det kræver dog, at du først går ind og opretter dig ved cloudflare.com, ændrer navneserveren inde i dk-hostmaster til de navne, som du bliver givet inde i cloudflare.com (findes under fanen DNS), for så derefter at aktivere HTTPS inde i cloudflare.com (sætte SSL til "Flexible" inde i fanen Crypto) samt redirecte http://domæne.dk/* til https://domæne.dk/* (gøres i fanen Page Rules).

Det tager lidt tid at skifte navneserver, men derefter går det ret hurtigt med at aktivere SSL så du får HTTPS samt den grønne hængelås, hvis den ellers er der.

Patrick @ https://www.kids-world.dk/
Avatar billede Kreer Praktikant
17. juli 2018 - 17:56 #7
Det er som de andre nævner pga. manglende certifikat - det får du gratis via din hosting.

Du skal være opmærksom på at rette interne links, billedstier, css/js stier mm. så alt kører over HTTPS. Derudover skal du sørge for at opsætte permanente redirects (301) fra HTTP til HTTPS på hele sitet.

Du er velkommen til at tage fat i www.kreer.dk - så kan vi helt sikkert hjælpe dig i mål.
Avatar billede Mikael Praktikant
23. juli 2018 - 12:01 #8
@petert, fik du løst dit problem?

Hvis du fortæller hvilken hjemmeside det handler om og evt. hvilken webhost du bruger, så kan vi måske bedre hjælpe dig.

Mvh.
Mikael @ https://www.smallfashion.dk/
Avatar billede Patrick Novice
23. juli 2018 - 13:57 #9
Mon ikke, @mikael ^_^
Avatar billede petert Forsker
01. august 2018 - 08:00 #10
Hej alle tak for indlæg.
jeg har været forhindret i at svare før nu.
Websitet ligger på gigahost, som oplyser at de har en SSL service til 69/mdr./pr.site
På samme konto har jeg 4 mindre site liggende alle i WordPress
spørgsmål.
Kræver det 4x69/mdr at kunne kører alle med SSL certifikat. eller findes der andre måder at udstyrer alle 4 site med SSL. (så den månedlige pris kommer ned.)?
Avatar billede nemlig Professor
01. august 2018 - 09:59 #11
Jeg vil foreslå, at du skifter webhotel. Jeg selv har nogle sites hos www.unoeuro.com, www.wannafind.dk, www.one.com og www.surftown.dk.
Alle tilbyder gratis SSL, så på det punkt kan Gigahost ikke være med.
Unoeuro er mit farvorit hotel. Koster omkring 20 kr. i måneden, og så kan du hoste flere domæner på samme konto/aftale.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
02. august 2018 - 02:31 #12
Gigahost understøtter også Let’s Encrypt, de skal blot spørges, det er det samme ved UnoEuro, valget er der, blot er det ikke det, de viser først ;-)

De vil selvfølgeligt sælge det betalte, som nummer 1.

Jeg selv favorisere UnoEuro, men du kan sagtens få gratis SSL ved Gigahost ligeledes, uden at skifte hosting udbyder https://letsencrypt.org/
Avatar billede Kreer Praktikant
04. august 2018 - 07:49 #13
Man behøver ikke at skrive til unoeuro for at få Let's encrypt. Det kan gøres under "Website" -> "HTTPS beskyttelse" -> Nederst på siden kan du vælge lets encrypt.
Avatar billede Mortensprofil Praktikant
26. oktober 2022 - 00:04 #14
Hejsa
Er der noget der kan se om jeg har det certifikat på min side www.zency.dk?
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
26. oktober 2022 - 05:28 #15
Hej Morten - ja du er kørende med lets encrypt certifikat, du kan tjekke det her https://www.whynopadlock.com/ alt ser fint ud, rent Https:// mæssigt ;-)