Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
02. juli 2018 - 19:26 Der er 7 kommentarer

Samsung stalker mig 5 til 8 gange i døgnet - vil have jeg opretter konto!

Jeg er ikke en pind interesseret i at oprette en konto hos Samsung Account.
Der kommer en sms mellem 5 og 8 gange i døgnet "Opret din Samsung account her".
Har haft Samsung S7 i 2 år, sms startede efter sidste opdatering for ca. 14 dage siden.
Har flere gange været inde i "App" og "Gennemtving Stop", men det hjælper ikke en bønne, da jeg stadig bliver stalket/"forfulgt".
Undrer mig over om det overhovedet er lovligt, at Samsung - uopfordret - sender spam?
Håber nogen har løsningen, på forhånd tak.
Avatar billede finb Ekspert
03. juli 2018 - 09:35 #1
Opsig alt hos Samsung,
få en anden mobil
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
03. juli 2018 - 11:06 #2
Man kan jo ikke opsige noget, som man ikke har tilsluttet sig.
Mobilen fejler jo ingenting, den er jeg yderst tilfreds med. så der er ingen grund til at købe en anden mobil.
Avatar billede rhl2401 Mester
04. juli 2018 - 08:57 #3
Er du sikker på, hvem afsenderen er?
Hvis det er en SMS, kan du så ikke bare blokere afsenderen deraf?
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
04. juli 2018 - 09:19 #4
Tak til rhl2301. Godt set. Det er ikke korrekt, at det er en sms, det er en "Alert". Som jeg ikke aner hvordan man kan stoppe.
Og jeg er ret sikker på at den er fra Samsung, da jeg har været inde for at tilmelde mig deres "Account", udelukkende for at afvise deres betingelser, i håbet om at disse meddelelser så vil stoppe. Men det hjalp ikke noget.
Jeg får fortsat disse meddelelser, og bliver nu forstyrret ca. 10 til 12 gange i døgnet. Surt.
Har nu skrevet en mail til Samsungs kundeservice, som fra deres svenske afdeling "forventer at besvar i løbet af ca. 3 dage".
Avatar billede rhl2401 Mester
04. juli 2018 - 09:44 #5
Jeg er bange for at der så ikke er meget at gøre. De der alerts (eller popup-vinduer) er noget, Samsung har lagt ind i styresystemet netop for at få (særligt folk som dig, der uenig med dem (mig heriblandt)) til at tilmelde sig.
De eneste løsninger jeg umiddelbart ser er at tilmelde dig (og acceptere betingelserne) eller at roote sin telefon (hvis ikke du kender til det, er det irrelevant).

Vh
En der på punkter har det som dig
Rasmus
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
05. juli 2018 - 13:08 #6
Har skrevet til Samsung via samsung.dk (som blev besvaret på svensk - åbenbart af en svensk afd.):
Samsung Customer Support <sena.contactus@samsung.com>

Og fået følgende vejledning, der nu er udført! (som jeg håber virker):
Innstillinger>Apper/Appstyring>Tre prikker/Mer i øverste høyre hjørne>Vis systemapper>Rull ned på listen>Samsung Push Services>Varsler>Ikke tillatt.

Hvis man har en Samsung konto, man ønsker slettet (eller oprettet), så er der en engelsksproget video vejledning her:
https://www.youtube.com/watch?v=aN5qn4jQAhw

Håber det kan hjælpe andre med problemer.
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
08. juli 2018 - 15:28 #7
Desværre var Samsung Customer Supports vejledning ikke god nok (jeg får stadig spam meddelelser), så jeg har skrevet til dem - igen. Og afventer svar
Træls