Avatar billede jcr18 Professor
02. juli 2018 - 20:35 Der er 4 kommentarer

netforbindelse via datalogger og router

Jeg har en datalogger som skal kobles på min router via trådløs wifi, så jeg igen, via min pc, kan få aflæst data fra min inverter som selvfølgelig er tilsluttet solcelleanlægget.
Inverteren og dataloggeren er placeret i en driftbygning, ca 20-25 meter fra stuehuset hvor min router er placeret.
Jeg har på et tidspunkt for flere år siden fået at vide, at for at få forbindelse mellem dataloggeren og min pc kræver det, hvis jeg ikke ønsker at bruge en kabelløsning - hvilket jeg ikke gør), at jeg skulle købe min et sæt (2 x box)?? som så skulle snakke sammen.
Jeg skulle bare have en meget billig løsning.
Den ene box skulle tilsluttes dataloggeren via wi-fi indgangen. Den anden box skulle tilsluttes routeren i dens wi-fi indgang.
Så mit spørgsmål går på hvad er det egentlig jeg skal have fat i? Som jeg husker det også blev nævnt var noget med netlink via strømkabel??
Beklager hvis ikke alle detaljer er på plads men det er svært at huske hvad der blev sagt for nu omkring 6 år siden tror jeg.
Avatar billede Mikael Ekspert
03. juli 2018 - 10:05 #1
Avatar billede jcr18 Professor
03. juli 2018 - 11:22 #2
???
Avatar billede jcr18 Professor
06. juli 2018 - 18:04 #4
Ser på det og arbejder videre med det. 2 ting her:
Løsningen er alt for dyrt og jeg skal være sikker på at det virker når de er placeret i hver sin bygning.