Avatar billede plok Forsker
05. juli 2018 - 11:12 Der er 14 kommentarer

Kan man downloade alle Windows opdateringer på en gang - til en harddisk?

Hej.

Jeg formatere tit min børns computer i hustanden da de laver rod sommetider.

Det er bare lidt træls, at man skal hente Win 10 opdateringer af flere gange, efter hver genstart!

Kan man hente dem alle på én gang og lægge dem på en harddisk, til brug hver gang jeg benytter mig af at formatere?

PS. ved godt jeg kan lave forældre kontrol mv. men det jeg søger er som ovenstående :)

Håber I kender til noget som er brugbart :D

God dag.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. juli 2018 - 11:24 #1
Du skal bruge dette projekt: http://download.wsusoffline.net/
Avatar billede INK Ekspert
05. juli 2018 - 11:41 #2
Har du overvejet gendannelsespunkter eller kloning af diske?
Med Windows 10 kan du hente en version, der er højst 6 mdr. gammel.
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2018 - 11:51 #3
Enig med #2 Lav et Backup Image med AOMEI Backupper. Det er gratis.
https://www.aomeitech.com/
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2018 - 11:55 #4
Ps. Et Image skal bare være af C-drevet, hvor Windows ligger.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juli 2018 - 15:47 #5
Jeg er enig i brug af program der laver image filer. Med sådan et image kan du komme tilbage på ca en halv time. Når det er rullet tilbage, så kør Windows update så den er helt opdateret. Her efter opretter du et nyt  Image, som du senere kan rulle tilbage på. Hus når du bruger Aomei at du sætter hak så det bliver valideret så du kan se at det kan bootes fra.
Avatar billede plok Forsker
08. juli 2018 - 23:18 #6
Ja det er rigtig. tak :)

Er det ikke muligt at hente opdateringerne på én gang som beskrevet ovenstående?

Jeg skal nemlig benytte det til enkelte maskiner.
Avatar billede plok Forsker
08. juli 2018 - 23:20 #7
#1 Undskyld Ole_madsen - så ikke at du havde skrevet iht. opdateringer!

Kan denne opdatere alt på én gang?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. juli 2018 - 07:09 #8
Start programmet, klik de produkter af du vil hente opdateringer til (Windows 10 x64/Office 2016 x86 eks.) - og hent opdateringerne. Det tager noget tid.

Så kopierer du hele gøjemøget over på eks. en USB-stick, starter "patch" programmet, vælger at den skal autogenstarte, og så opdaterer den med de opdateringer du har hentet, der passer til maskinen.

Jeg har således haft lavet en "opdaterings" stick der indeholdt Win7 og 10 i både 32 og 64bit udgaven, samt alle opdateringer fra Office 2010 og fremefter.

Har du et produkt der ikke kan hentes opdateringer til (eks. Office 2007), skal du hente en ældre udgave af programmet - så kan du.
Avatar billede plok Forsker
09. juli 2018 - 11:05 #9
#8 Den køre fint indtil den skal downloade, så siger den error cant verificere windows?

Det er original windows 10 Home x64

Ved du hvad der kan være galt?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. juli 2018 - 12:14 #10
Nej, det giver ikke lige mening for mig - den burde jo ikke skulle verificere den kørende version af Windows...

Hvad har du "hakket af" - jeg har lige testet med at hente "Win10 X64", med de øvrige funktioner i standard, og så gemme data på C:\WSUSOffline for USB Medium. (incl. "Clean Up Target". Det ser ud til bare at køre...
Avatar billede plok Forsker
09. juli 2018 - 12:35 #11
#10 Nu har jeg fået det til at virke, jeg kørte den som administrator :D

Men når jeg prøver at installere den på en anden PC, så lukker cmd vinduet efter noget tid, og der sker intet?

Jeg har sat den til at genstarte som du beskrev.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. juli 2018 - 13:28 #12
Heller ikke det har jeg oplevet :-) - men på forummet kan jeg se nogen skriver "Antivirus"... - du har ikke noget antivirus software aktiv?
Avatar billede plok Forsker
09. juli 2018 - 13:40 #13
Det er desværre en hel ren PC, uden antivirus.

Men prøver lige at google det, så vender jeg tilbage :)

Tak for hjælpen indtil videre!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. juli 2018 - 14:34 #14
Jeg synes det der var noget med, at .NET 3.5 skulle være installeret på maskinen.
Den er som standard fravalgt ved installation af Win10.

Prøv at hakke af at den også skal installeres/opdateres...