Avatar billede MrChiliped Mester
06. juli 2018 - 18:40 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Outlook - Office 365, Vil ikke starte?

Hejsa.

Jeg sidder og bøvler gevaldigt med mit Outlook, installeret lokalt, på min bærbare.
Det har kørt helt upåklageligt i lang tid, men nu vil det ikke starte op.
Først får jeg en meddelelse om Outlook ikke kan logge på min brugerkonto, dernæst et advarselsvindue om at alle systemsressourcerne næsten er opbrugt, og til sidst besked om at Outlook ikke kan åbne vinduet. Mappesættet ikke kan åbnes og at informationslageret ikke kan åbnes.

Jeg har renset min PC i hoved og røv via vejledningen på Spywarefri.dk hjemmeside, og den er ren som en barnerøv.
Dernæst har jeg afinstalleret Office365, genstartet PC, og geninstalleret Office365. Men lige meget hjælper det???

Er der mon en af jer der har et bud på hvad der skal til?
Avatar billede martens Guru
06. juli 2018 - 22:16 #1
Stemmer tid og dato overens med virkeligheden ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. juli 2018 - 15:44 #2
Gå i kontrolpanelet, skift visningstilstand til "små ikoner", og find ikonet der hedder "Post" (Mail på engelsk).

Herinde skal du slette alle profiler - nu burde Outlook kunne starte igen.

Alternativt skal du ned under c:\users\[brugerprofilnavn]\appdata\roaming\Microsoft\Outlook - omdøb hele outlook mappen (eller slet den hvis du ikke skal gemme rester af gammel data). Det samme gør du på den næsten tilsvarende placering c:\users\[brugerprofilnavn]\appdata\local\Microsoft\Outlook

Begge metoder gør at Outlook ser det som en ny maskine, og vil starte konfigurationsguiden ved start.
Afinstallation af office vil ikke slette data under profilen - derfor fortsætter du med samme problematik efter reinstallation.

Sidste mulighed - brug værktøjet til at fjerne office: https://support.office.com/da-dk/article/fjerne-office-fra-en-pc-9dd49b83-264a-477a-8fcc-2fdf5dbf61d8

Det vil, så vidt jeg ved, også gennemgå brugerprofilen - så en komplet afinstallation med dette værktøj burde også kunne hjælpe.
Avatar billede MrChiliped Mester
07. juli 2018 - 22:35 #3
Jeg takker mange gange.

Første løsningsforslag med sletning af profilen gjorde tricket. ;-)