Avatar billede eksmojo Forsker
08. juli 2018 - 19:49 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

[b]Gimp: Skifte udsene fra sort til hvid[/b]

Gimp: Skifte udsene fra sort til hvid

Hvordan skifter man farve og udsene i Gimp 2.10.4 sort

til udsene i Gimp 2.8.22

se nedenstående link

Hvid 2.8:
https://www.dropbox.com/s/479xdru7redk5lf/Gimp%202.8%20hvid%20baggrund%20sort%20skrift%20og%20farver.jpg?dl=0

Sort 2.10:
https://www.dropbox.com/s/nyk5sp1q5p46les/Gimp%202.10%20sort%20baggrund%20hvid%20skrift%20uden%20farver.jpg?dl=0
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juli 2018 - 19:56 #1
Avatar billede eksmojo Forsker
08. juli 2018 - 20:04 #2
@claes57

Det er ikke udsene og arbejde i lag jeg spørger til

spørgsmålet gå på at få 2.10 fra sort til hvidt som i 2.8

I 2.8 er opstarts billede hvidt med farver - se Hvid 2.8 link i indlæget

I 2.10 er opstarts billede sort uden farver - se Sort 2.10 link i indlæget
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juli 2018 - 20:31 #3
firmaet bag har jo originaltegning af hoved, og den er genbrugt - resten er nyt (teksten har ikke skiftet farve - det er ny tekst).
Men hvis du vil lave tilsvarende, så er de gået fra 2.8 til 2.10.
Start med at blotlægge hoved og gem det.
Sæt ny baggrund, tekst og knapper op, og kopier så hoved ind til sidst.

Alternativt, så del billedet i to (top og så bund med tekst)
I bund retter du farve fra hvid til fx rød, og sort til fx grøn - derefter retter du baggrund til ny grå, rød til sort og grøn til hvid.
I top retter du baggrund fra en grå til ny grå - skygge bliver svær, da du ikke har originalen med skygge på - men ellers, så kan det laves i ms-paint.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juli 2018 - 20:36 #4
Firmaet bag har måske lavet det i stil med hjemmesider med css - og bare givet tekst, taster og baggrund ny egenskaber - det kan de lave på få minutter - men da du ikke har billeder og kilder, så kan du ikke gøre det. Men det er helt som når win skifter design til 'stor kontrast' osv.
Avatar billede eksmojo Forsker
08. juli 2018 - 21:01 #5
Jeg kan jo ikke lave om på programmet

version 2.10 sort skal se ud som version 2.8 hvid
kan det laves om ?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juli 2018 - 07:55 #6
Hvis gimp er flinke, så er der mulighed for opsætning i programmets indstillinger
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juli 2018 - 08:50 #7
Gimp: Redigér / Indstillinger / Grænseflade / Tema - skift til lys
Avatar billede eksmojo Forsker
09. juli 2018 - 09:39 #8
TAK claes57
Det løste opgaven fra Sort til hvid Tema
Gimp: Redigér / Indstillinger / Grænseflade / Tema - skift til lys

Spørgsmål:
Hvordan får man farver på iconerne / symbolerne ?
se billede
https://www.dropbox.com/s/d2jbo4az88klqky/Farver%20p%C3%A5%20iconer_symbolerne.jpg?dl=0
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juli 2018 - 09:48 #9
lige under Tema er Ikontema - der vælges Color
Avatar billede eksmojo Forsker
09. juli 2018 - 10:03 #10
TUSINDE TAK
claes57

Nu er alt som du har hjulpet med perfekt