Avatar billede Mathiaskruse Juniormester
09. juli 2018 - 09:52 Der er 3 kommentarer

Hvis med 2 eller 3 conditions, eller anden løsning?

Hej alle..

Jeg har et excel-ark hvor jeg skal have svar på 2 (helst 3) afhængig af hvor svært det er med 3 kontra 2 spørgsmål.

Det ser ud som her:

Vælg spærtype: (2 muligheder) i dropdown
Vælg Elementdybde: (3 muligheder) i dropdown

Den sidste (som er en forhåbning) skal være
Vælg pladebredde: (2 muligheder)

Resultatet af disse skal OGSÅ være en dropdown, som indeholder 5-7 muligheder, afhængig af svaret på ovenstående.

Senere skal jeg bruge resultatet af denne dropdown til at finde en pris.

Kan nogle af jer hjælpe med en kode til dette?
Jeg kan ikke lige gennemskue det. :(
Avatar billede Mathiaskruse Juniormester
09. juli 2018 - 09:54 #1
https://ufile.io/u9gwk

- Link til excel-ark så i kan se hvad jeg mener :)
Avatar billede ebea Ekspert
09. juli 2018 - 12:14 #2
Hvis nu du opgav, hvad det er som skal beregnes, tror jeg det blev lidt nemmere at hjælpe!
Du opgir' 2 stk. (måske 3) som skal beregnes, men til hvad? Er det mtr. vi snakker om,  eller er det kr. eller?
Der mangler noget info!
Avatar billede Mathiaskruse Juniormester
10. juli 2018 - 10:28 #3
Det er faktisk ikke nogen beregning.

Det er forskellige model-typer som bliver udvalgt vha. ovenstående dropdowns,
når man har valgt de 2 (eller 3) forskellige muligheder vil der blive sorteret i typerne, hvorfor jeg regner med 5-7 resultater til slut.

Bagefter skal jeg senere bruge resultatet af det nye felt til at beregne en pris, men det er et helt 4. spørgsmål :) :)