Avatar billede Mathias Novice
09. juli 2018 - 19:15 Der er 4 kommentarer

Min pc rebooter og når den så tænder igen kommer der intet frem på skærmene

Hej eksperter. De sidste par dage er min helt ny byggede pc begyndt at genstarte af sig selv og nogle gange så er der bare sort skærm som ol grafik kortet ikke virker. Jeg har dog bemærket at den bliver meget varm når jeg gamer eller bare generelt har kørt i lang tid. Har tjekket temperaturene og de ser fine ud og ligge ca midt i det gule så vil dog ikke tro det er derfor. Den kan tænde og der er lys i det hele men der sker ingentin. Det bliver dog ret varmt på mit værelse da det er et lille lukket rum men ved ikke om det har noget at sige.
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. juli 2018 - 20:15 #1
Det tyder på et problem med manglende varmeafledning.
Prøv at installere gratisprogrammet Speccy. Dette program giver mange nyttige oplysninger om computerens tilstand.
Viser det sig at CPU´en blive meget varm, så er der ingen anden udvej, end at afmontere denne, rense overfladen og på CPU´en og CPU´køleren, og give den en ny gang kølepasta. Husk altid at sørge for at CPU´ens køler sidder helt fast. I nogle tilfælde klikkes den fast vha. nogle små plastiktapper men i andre tilfælde skrues den fast.
Man kunne få en mistanke om at CPU´en bliver for varm og computeren derfor lukker ned.
Da du skriver at computeren er helt nybygget, kan der jo ikke være tale om, at problemet skyldes den er støvet inden i.
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. juli 2018 - 20:37 #2
Her er et par friske udklip fra min egen pc:

CPU:

https://ibb.co/nAbH98

GPU: (grafikkort)

https://ibb.co/irQYhT
Avatar billede Mathias Novice
09. juli 2018 - 21:07 #3
Temperature ser helt fine ud og de bliver som sagt der i det gule felt. Har lige haft den åbnet og har monteret endnu en extra blæser og fandt ud af 2 af mine blæsere vendte forkert hvilket nok også har noget at sige omkring at den bliver så varm. Hvis der bliver noget mere så vil jeg lige vende tilbage til dette opslag men lige nu kører den helt fint :)
Og ja den blev bygget for nogle uger siden (min første gang jeg bygger pc) og der har som sådan ikke været nået indtil nu. Men som sagt så bliver der rigtig varmt på mit værelse hvis jeg ikke har vinduer åben så der er gennemtræk og samtidig med at den ikke bliver kølet nok indeni så kan det nok muligvis være derfor den lukker simpelthen fordi den bliver for varm. Men som sagt så vender jeg lige tilbage hvis der skulle blive noget mere. Ellers tusind tak for hjælpen, forsat god dag ;)
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. juli 2018 - 21:23 #4
Tak og i lige måde til dig :-)