Avatar billede Simon Novice
09. juli 2018 - 21:59 Der er 12 kommentarer

Mærkelig lyd og computer i sort

Min computer siger mærkelige alarm lyde når jeg tænder den og billedet er helt sort og man kan ikke gøre noget.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juli 2018 - 22:26 #1
Er det tre biip du får når den startes?
Lyder som defekt grafik kort. Har du et andet at teste med?
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2018 - 08:00 #2
Computeren har en kode for at fortælle dig, hvad der er galt med den - prøv at google din pc-mærke (lenovo/hp osv) - og prøv at finde ud af, hvad koden er.
Det kan være 3 korte bip-lyde, det kan være 3 lange bip-lyde og at alt derimellem - og så kan fejlen række over alle dine hardware-komponenter
Avatar billede Simon Novice
10. juli 2018 - 08:37 #3
Tak for svarene
Men det er to korte og et langt. Jeg har filmet det men jeg kan ikke finde ud af at lægge det op herinde.
Jeg har måske en anden og teste med, men jeg er ikke for skarp i at lave sådan noget.
Avatar billede milter Ekspert
10. juli 2018 - 09:40 #4
Hvilken computer har du, dvs. fabrikat og modelnummer/-navn?

Herunder er en liste over beepkoder for forskellige BIOS-fabrikanter, men din (to korte og et langt) er ikke nævnt?

https://www.google.dk/search?q=bios+beep+codes&rlz=1C1MSIM_enDK775DK775&oq=bios+beep+&aqs=chrome.1.69i57j0l5.6393j1j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Avatar billede milter Ekspert
10. juli 2018 - 09:44 #5
Og så fandt jeg lige det her:

2 short beeps and 1 long beep (repeats 5 times)
Unable to initialize video or video card required but not installed

Er det en HP eller Compac computer?

https://support.hp.com/rs-en/document/c02222922
Avatar billede Simon Novice
10. juli 2018 - 10:51 #6
Det er også tre korte og et langt
En lonovo
Avatar billede Simon Novice
10. juli 2018 - 10:52 #7
Ved ikke lige med numrene
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2018 - 12:37 #8
Det tyder på en Ram-fejl... tjek om dine Ramklodser sidder ordentligt fast, og at der ikke nogen nullermand som kan være skyld i forbindelsesfejl
Hvis du har 2 klodser, kan du også fjerne den ene af dem og så se om pcen virker.

Husk, at du ikke bare bør røre ved ram-klodserne; fjern stikkontakten fra pcen og så tænd for den (for at fjerne restspændingen) - og evt. sørg for at du er ikke selv er elektrisk ladt
Avatar billede Simon Novice
10. juli 2018 - 12:48 #9
Ok det prøver jeg og på forhånd tak
Avatar billede Simon Novice
10. juli 2018 - 14:03 #10
Det virkede det med ramklodserne.
Super mange tak for hjælpen alle sammen
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juli 2018 - 15:45 #11
God vejledning Thomas S :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2018 - 19:41 #12
Hus at marker hans forslag som løsning :-)