Avatar billede Julle Juniormester
12. juli 2018 - 08:03 Der er 2 kommentarer

Slette Excelfil i mappen efter kørsel

Hej
Jeg håber i kan hjælpe mig.

Jeg har en VBA kode som gør som den skal.
Men jeg kan ikke lige lure hvordan koden skal se ud, hvis jeg ønsker at slette den gamle excel fil i mappen.

VBA'en åbner en excel i en bestemt mappe, så køre den sin kodning, også afhængig af om den er rigtig eller forkert, så gemmer den excelfilen i en ny mappe eller lukker excelfilen ned.

Men jeg skal have den til at slette filen i den eksisterende mappe, efter den har lukket filen ned, så VBA'en kan gå videre til den næste fil.

Nogen som kan hjælpe? :-)
17. juli 2018 - 22:00 #1
Kill "somefile.txt"
Slet filen "somefile.txt" i det bibliotek, som Excel har aktivt

Kill "C:\*.txt"
Slet alle txt filer under C:\

og så kan du selvfølgelig specificere hele filen
Avatar billede Julle Juniormester
19. juli 2018 - 07:41 #2
Men så skal jeg vide hvad filen hedder, og det ved jeg ikke.

Kan man få den til at slette kun den 1. excel fil i en mappe?