Avatar billede Niels 1974 Novice
13. juli 2018 - 09:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Google drev vs. iCloud

Hejsa.
Jeg er åbenbart løbet tør for plads på Google drev og kan derfor ikke sende og modtage mails :-(
Spørgsmål:
Er det overhovedet nødvendig at benytte Google drev når jeg har iCloud?

Mvh. Niels
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. juli 2018 - 09:38 #1
Nejda - forudsat du har plads nok på din iCloud. Den kommer som udgangspunkt kun med 1 GB, hvor Google Drive har 15GB.

Har du købt dig til ekstra plads på iCloud, og kan du leve med de begrænsninger den har (det er ikke helt så ligetil som de andre tjenester), er den fin.

Du kan evt. se en sammenligning over forskellige tjenester her: https://www.cnet.com/how-to/onedrive-dropbox-google-drive-and-box-which-cloud-storage-service-is-right-for-you/
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. juli 2018 - 09:39 #2
...men hvorfor ikke gå ind på https://drive.google.com og finde ud af, hvad det er du har der fylder? - 15GB mail er rigtig meget, så der må næsten være noget andet der også fylder...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. juli 2018 - 09:41 #3
Undskyld - iCloud kommer med 5GB gratis plads. Ikke kun 1.

Se en anden, mere opdateret oversigt, over cloud-tjenester her: https://www.techradar.com/news/the-best-cloud-storage
Avatar billede puren Ekspert
13. juli 2018 - 10:30 #4
Lige FYI Apple lejer sig ind ved Google, så når du uploader til icloud bliver det sendt videre til Google
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. juli 2018 - 10:49 #5
Det var jeg ikke klar over - ny info :-) (men næppe noget man bør bekymre sig om).

Til gengæld, ang. iCloud - 1GB gratis hvis du ikke har nogen Apple enheder. 5GB gratis, hvis du tilknytter en Apple enhed. Begge værdier var altså rigtige...
Avatar billede INK Ekspert
13. juli 2018 - 11:16 #6
#4 Kan du give et link til dokumentation?

Jeg bruger både Google Drev, Google Fotos og iCloud, men der er da ingen sammenhæng. Det jeg lægger på Google Drev findes ikke på iCloud og vice versa.

Tænker du på om Apple lejer serverkapacitet hos Google?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juli 2018 - 11:51 #7
#6 - det er ikke fysisk deling mellem de to tjenester, men der er en risiko for, at icloud data skannes af google, så de har lidt yderligere info om dig i deres databaser.
Avatar billede INK Ekspert
13. juli 2018 - 12:01 #8
#7 Tak for oplysningen, det var som jeg forventede. Jeg har forlængst solgt min sjæl til Google, Microsoft, Apple og sikkert en 3-4 andre tjenester, så jeg må nok leve med disse "Stasi" metoder.
Avatar billede puren Ekspert
14. juli 2018 - 00:01 #9