Avatar billede BDT Novice
18. juli 2018 - 09:55 Der er 5 kommentarer

iPad med styresystem iOS 9.3.5

Jeg har et problem med min gamle iPad, som egentlig bare har stået og samlet støv det seneste år, men som jeg nu gerne vil have op og køre igen. Problemet er som følgende: Jeg kan ikke opdatere min iPad til et nyt styresystem, fordi der ikke popper en opdatering op, når man går ind under “softwareopdateringer” i indstillinger. Der står bare: “ iOS 9.3.5, Softwaren er ajour”...

Er der noget jeg kan gøre for at få min iPad til at have et nyere styresystem?

Håber i kan hjælpe!

BDT
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. juli 2018 - 10:13 #1
Hvis det er en af de første generationer af iPad, er det ikke sikkert der findes nyere versioner af iOS til den.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. juli 2018 - 10:16 #2
Se på https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_iOS_devices

Har du en iPad 2 eller iPad "3. generation", er det nyeste understøttede OS netop 9.3.5

Så løbet er kørt...
Avatar billede BDT Novice
18. juli 2018 - 10:16 #3
Det er den første version af iPad mini
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juli 2018 - 10:19 #4
den stopper på 9.3.5 fordi det er en 32bit cpu - og den kører derfor også kun 32bit apps, som kun vedligeholdes begrænset (fx yousee musik - kører videre i 64 bit, men 32bit piller de ikke ved længere) - så den kan det, den kan nu.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. juli 2018 - 10:38 #5
Først iPad mini har også 9.3.5 som nyeste mulige OS. Givetvis som Claes57 skriver, grundet 32bit arkitekturen.