Avatar billede NielsErikP Mester
20. juli 2018 - 00:41 Der er 11 kommentarer

Kopi af dokument.

Hej Eksperter.

Når jeg lukker Word og også exell ned ..vises der lige en kopi af aktuelle dokument med et tilde/dollar tegn som første tegn i navnet og som forsvinder før man kan nå at tage "Action" på det.
Er der nogen der ved om det er normalt, hvad det skyldes og hvor kopien forsvinder hen.

[img=nielsgjern.dk/public_html/billeder/nh_kopi.jpg]Dokumentet[/img]
Avatar billede NielsErikP Mester
20. juli 2018 - 00:42 #1
nielsgjern.dk/public_html/billeder/nh_kopi.jpg
Avatar billede NielsErikP Mester
20. juli 2018 - 00:45 #2
Kan ikke lige det her med links. Er længe siden jeg har været på Eksperten.
Prøver lige igen :
www.nielsgjern.dk/public_html/billeder/nh_kopi.jpg
Avatar billede NielsErikP Mester
20. juli 2018 - 01:04 #3
Det link virker ikke.
Avatar billede store-morten Ekspert
20. juli 2018 - 01:17 #4
Tror det er en backup fil.
Så Excel kan forsøge at gendanne hvis Excel går ned.
Avatar billede store-morten Ekspert
20. juli 2018 - 01:20 #5
Forsvinder hvis word/Excel lukkes korrekt.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2018 - 04:31 #6
~filnavn, er en backup kopi af dit dokument
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2018 - 08:00 #7
ja som sidwave skriver - hver gang du åbner et dokument, gemmer Word en sikkerhedskopi hvor ændringerne gemmes i - det er nogen skjulte systemfiler - så du må have slået det til at du kan se dem (kan så slås fra igen)

Filerne bruges til backup/gendannelse hvis dit program (eller pc) lukker uventet ned, så kan du stadigvæk genskabe dine ændringer. Du kan selvfølgelig slå det fra ved at gå in i Word - indstillinger - gem
og fjern fluebenet ved "gem oplysninger til automatisk gendannelse hvert X minut"
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2018 - 08:51 #8
Tror måske fejlen ligger i normal.dot
Lene Fredborg som også hjælper til herinde ved jeg har lavet denne side hvor man kan få tips til officepakken:
https://www.thedoctools.com/wordtips/aendre-udseende-af-nye-dokumenter-i-word-om-skabelonen-normal-dotm/
Avatar billede store-morten Ekspert
20. juli 2018 - 10:45 #9
Jeg håber da ikke det er en fejl!
Så har mine pc'ere det også ;-)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
20. juli 2018 - 13:47 #10
Som flere har skrevet, er de filer, du ser, nogle som Word opretter automatisk, og som Word i almindelighed automatisk sletter igen. De har alle en funktion – Word bruger dem til at holde styr på tingene, mens et Word-dokument er åbent.

Se evt. mit svar i følgende tråd, hvor jeg har forklaret lidt mere:
http://answers.microsoft.com/da-dk/office/forum/office_2013_release-word/beskadigede-word-dokumenter/4b06d5f7-a1ce-4ebe-bdbe-0b2de148e9cb

Du kan se en Microsoft-artikel med en mere teknisk forklaring her (engelsk):
”Description of how Word creates temporary files”, https://support.microsoft.com/en-us/help/211632/description-of-how-word-creates-temporary-files

Øverst i artiklen står der, at den gælder Word 2007 og Word 2010, men princippet er det samme i nyere versioner af Word.
Avatar billede NielsErikP Mester
20. juli 2018 - 23:25 #11
Hej Eksperter.
Tusind tak for svaret.
jeg ser det som sagt kun, når jeg lukker Word og Excell ned.
Filen ligger så på skrivebordet halvt udvisket og som et "Ghost":  ~$nh.jpg og forsvinder ret hurtigt.
Tak for alle links'ene... jeg må læse lidt nærmere.