Avatar billede Izkoldeskatt Praktikant
20. juli 2018 - 12:52 Der er 5 kommentarer

min computer starter langsom op...:)

hej....:)

jeg ville gerne vide hvorfor min computer starter langsom??
det har den aldrig gjord før... har jeg gjort noget forkert eller hvad??
hvad skal jeg gøre så den bliver hurtig igen...??

mvh. izkoldeskatt.
Avatar billede 450025 Ekspert
20. juli 2018 - 15:24 #1
Et tips til Praktikanten, vet du der fins ikke tryllekunstner her på dette Forum, så jeg tror du er kommet feil?

En mulig løsning her på computerword, det er at du treffer en som har lidt peiling og han finnes der mange her, men hadde vert godt og slippe og gjette.

Men å gjette en løsning for deg er nesten umulig. Der er bare 40 cm fra nesa og til skjermen og den er lik for alle.

40 cm er langt det masse kan hende på denne avstand. Er det PC eller Mac? Du skriv computer så klart nettbrett er det ikke? Men alle opplysninger hjelper.

Er det laptop eller stasjonær. Hvilket system kjøre du. Der er et stort sprang fra Vista til Win10 ser du.
Frykter at årsaken er hos Brukeren. Men gjetning det også så klart

Evt hva har du gjort for og løse det? Har det vert sådan lenge. Forstår du trenger hjelp en slik computer er ikke noe og ha.
Så kom igjen og fortell oss hvor skoen trykker, det er veien til et raskere svar tror jeg.
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. juli 2018 - 16:56 #2
Prøv at downloade CCleaner (gratis program) og kør så dette. Der kan ligge en masse på drevet der er med til at sinke opstarten.

https://www.ccleaner.com/ccleaner/download

PS. klik på FREE versionen, der er gratis.
Avatar billede Marc F. Mester
20. juli 2018 - 18:18 #3
Hej Izkoldeskatt :-)
At din computer kører alt for langsomt kan det derfor skyldes, at der alt for mange på dem.
Slette (deinstallere) alle de programmer som du ikke mere har brug for.
Blandet andet skal du også slette et par skrifttyper, som du har aldrig benyttet.
Du kan også installere programmet Soluto.
Efter du alt dette har gjort, så skal din computer bli´r hurtig igen.
:-)
Avatar billede poko1 Ekspert
20. juli 2018 - 18:45 #4
Du skriver ikke hvilket styresystem du bruger og vi kan af gode grunde jo ikke se det?
men kontroller lige hvor mange programmer der er med i din Opstart!
Tryk på Windows Tasten plus R Samtidig så får du ruden Kør.
Skriv msconfig tryk ok i ruden der fremkommer vælg fanen Start og Åben Joblisten og deaktiver alle unødvendige Programmer som her!
https://ibb.co/kcQ8Od
Avatar billede 450025 Ekspert
21. juli 2018 - 01:58 #5
hej....:)
jeg ville gerne vide hvorfor min computer starter langsom??
Vi vet at der mange ting som kan gjøres,  (ccleaner) flott  det, at der kan slettes en del, det vet vi også, poko1 prøver han spør etter Styresystem, gir en løsning som for såvidt er het grei den.

Men skal vi komme i gang så må Brukeren lere å gi oss noe og jobbe med da blir alt meget lettere.

En som kontaktet meg skrev dette.
(COMPUTEREN VIRKER IKKE, HVA SKAL JEG GJØRE?)  Svar. Jeg er ikke tryllekunstner.
Hva skrev jeg i starten dette er stadig tilbakevendende Tema, er det ikke mulig og få noen til gi oss lidt hjelp, for og løse oppgaven. Vi har ikke computeren på benken men alt Brukeren forteller hjelper oss vi skal ikke gjette.
1 Fortell må jeg gjenta se hva jeg skrev opp?  Altanativ sett på strøm er nok gjort jobber bare langsomt, - hiv den i søpla da vel, gå på et verksted å få hjelp, skal det være gratis så hjelper vi deg men lidt opplysninger hadde gjort seg.