Avatar billede rhl2401 Mester
20. juli 2018 - 17:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Bedste practice til oversættelse af hjemmeside i PHP

Hej

Jeg har skrevet en hjemmeside fra bunden med alle de sædvanlige sprog og PHP med MySQl som serverside.
Nu er jeg kommet dertil, at jeg gerne vil have hjemmesiden vist på flere sprog. Antallet kender jeg ikke, men det starter med at være 2-3-stykker og kan derefter udvides med flere sprog, når (eller hvis) jeg ønsker flere.
Lige for tiden er der omkring 40 strings (hvilket sagtens kan blive til flere), der skal oversættes. De er hver fra 1 til 20 ord.

Spørgsmålet er derfor, hvilket kan være holdsbaseret, hvordan man på den bedste måde laver oversættelserne. Er det i en database, i en XML-fil eller noget helt tredje? Der skal selvfølgelig tages højde for, at det ikke er en kæmpe hjemmeside med mange strings.
Jeg er meget åben for muligheder, og jeg sætter mig gerne ind i nye ting. Jeg vil helst undgå frameworks osv., da jeg gerne vil lave tingene selv.
Jeg har heller ikke så mange besøgende (endnu), men jeg vil altid stræbe efter den bedste løsning, der fokuserer på hastighed af hjemmesiden.

Mvh
Rasmus
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2018 - 18:08 #1
Først den rigtige google søgning:

PHP I18N

Dernæst så er det mit indtryk at for dit formål skal du nok satse på gettext.

http://php.net/manual/en/book.gettext.php
Avatar billede rhl2401 Mester
20. juli 2018 - 18:54 #2
Mange tak for godt og hurtigt svar!

Mvh
Rasmus