Avatar billede Philip Juniormester
20. juli 2018 - 19:53 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Check efter virus på ekstern harddisk

Jeg har tidligere i dag fjernet harddisken fra min gamle og døde bærbar, og jeg er lidt bange for, at der måske er virus på den, så inden jeg kobler den til min PC via IDE SATA til USB og gennemgår indholdet på den vil jeg gerne være sikker på, at der ikke gemmer sig en virus.
Hvad er det bedst mulige at gøre?

Tak på forhånd.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2018 - 20:01 #1
Bruger selv Kaspersky free som antivirus program, og lige så snart jeg putter et eksternt medie på spørger programmet om det skal scanne denne disk/usb pind.
Da disken jo ikke kører live da det er en ekstern vil jeg ikke lige se den som farlig så længe du ikke åbner noget
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2018 - 20:02 #2
Ved ikke hvad Defender gør i Win 10, og kan ikke lige huske hvad Avira gør. Men det kan jeg lige tjekke med Avira free
Avatar billede Philip Juniormester
20. juli 2018 - 20:07 #3
Jeg bruger Avast Premier, så et antivirus program er i hus.
Så det er sikkert at koble den til og scanne den så længe at jeg ikke åbner noget?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2018 - 20:12 #4
Ja det vil jeg mene det er.
Dit system skal være oppe at køre når den tilsluttes og aav programmet fuldt opdateret. Du har pc i denne computer og når drev kommer til syne derinde højreklikker du på det og scanner det.
Ud over Avast kunne du jo også køre en tur med Malwarebytes free som et ekstra tjek:
https://www.malwarebytes.com/mwb-download/thankyou/