Avatar billede thomasdk1 Novice
22. juli 2018 - 18:56 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Viser kun 2mm af Start skærm ved Opstart

Jeg spillede et spil på PCen, Når spillet starter ændre den skærm indstilingen så det passer til spillet.
Da jeg ville lukke spillet var knappen til det uden for skærmen
derfor trykkede jeg con/alt/del og fik joblisten frem og lukkede spillet.

Men computeren gik ikke tilbage til normal windows skærm og jeg blev nød til at tvinge maskinen til at slukke ved at holde ON knappen inde til maskinen slukkede.

Nu når jeg tænder maskinen kommer det normale Acer opstarts billede op, men når maskinen er færdig med at boote er der kun et skærm billede på ca 2 mm højde. Jeg formoder at jeg skal ændre skærm indstillingerne så skærmen ser mere normal ud ?, men hvordan gør jeg det når jeg ikke kan se noget (kun 2 mm af billiedet resten er sort) ???

Nogle gode ideer

Mvh Thomas Holm
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. juli 2018 - 19:30 #1
Start op i "fejlsikret tilstand" klik på F8.
Derved kan du komme ind i kontrolpanel.
Klik på "Udseende og personlig indstillinger" > "juster skærmopløsning"
Nu skulle det kunne lade sig gøre at justere skærmebilledet så det hele kommer med.
Ovenstående gælder for Windows 7, men jeg mener ikke at de senere version af Windows er ret meget anderledes. Ellers er der mange her på eksperten.dk der er villige til at hjælpe :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2018 - 20:00 #2
Avatar billede thomasdk1 Novice
22. juli 2018 - 20:18 #3
Ja tænkte nok at det var løsningen. Desværre kan jeg ikke se hvad jeg laver og hvordan maskinen reagerer . Jeg kan komme ind i BIOS / Opsætning der er skærmen normal kan jeg bruge det til noget ??
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2018 - 20:23 #4
Prøv dette:
Lige så snart du starter pc og du ser cirklen snurre, så hold start knap nede til den lukker igen.
Dette gøres tre gange og der skal så fremkomme en recovery skærm hvor du bør kunne komme ind i fejlsikret tilstand
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2018 - 20:30 #5
Det er metode 6 her jeg refererer til i #4
https://www.digitalcitizen.life/4-ways-boot-safe-mode-windows-10
Avatar billede thomasdk1 Novice
22. juli 2018 - 20:33 #6
Jeg trykkede på Start Knappen når cirklen snurre, efter et stykke tid holdt den op og jeg kom til start skærmen nu kunne jeg se ca 10 km og muse pilen , men kunne stadig ikke gøre noget
Avatar billede thomasdk1 Novice
22. juli 2018 - 20:34 #7
10 mm skal det være
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2018 - 20:35 #8
Du skal gøre det 3 gange for at komme til repair skærmen
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2018 - 20:36 #9
Se linket i #5 metode 6 :-)
Avatar billede thomasdk1 Novice
22. juli 2018 - 20:37 #10
så slukke maskinen hver gang ? og så trykke på start knappen når den booter ?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2018 - 20:38 #11
Ja. Den tredje gang bør den åbne repair skærm
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2018 - 20:40 #12
Google oversæt:

6. Afbryd den normale opstartsproces på din Windows 10-pc

Hvis Windows 10 ikke starter normalt tre gange, indtaster den fjerde gang som standard i en automatisk reparationsfunktion. Ved hjælp af denne tilstand kan du starte i fejlsikret tilstand. For at udløse automatisk reparationstilstand skal du afbryde den normale opstartsproces tre på hinanden følgende tidspunkter: Brug nulstilling eller tænd / sluk-knappen på din Windows 10-pc for at stoppe den under opstart, inden du afslutter Windows 10. Hvis du bruger tænd / sluk-knappen, du skal muligvis holde det trykket i mindst 4 sekunder for at tvinge strømmen fra. Når din Windows 10-pc går ind i automatisk reparationstilstand, er det første, du ser, en skærm, der fortæller dig, at operativsystemet er "Forbereder automatisk reparation."
Avatar billede thomasdk1 Novice
22. juli 2018 - 20:47 #13
OK det Virker, Der er mulighed for en system gendannelse, altså hvor den går tilbage til et tidspunkt hvor maskinen virkede (2 dage siden). Nu er den igang med at gendanne sig.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2018 - 20:48 #14
Det håber jeg løser dit problem :-)
Avatar billede thomasdk1 Novice
22. juli 2018 - 21:08 #15
Ja problem er Løst tak, jeg er tilbage på indstillingerne fra i Fredags Tak
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2018 - 21:14 #16
Super :-)