Avatar billede tummes1983 Mester
24. juli 2018 - 10:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lopslag med to kriterier

Hej, håber i kan hjælpe.

Har en række data hvor der blandt andet er en dato formateret som dato, et uge nummer via =uge og så et postnummer. I et andet ark har jeg ligeledes uge og postnummer. Jeg har brug for at den i det første ark tager uge.nr og postnummer og ser om der er en tilsvarende værdi i det andet ark. Den skal bare returnere 1 hvis der er, 0 hvis der ikke er. I arket hvor den laver opslaget kan der være mere end et resultat, men det er ikke vigtigt her.

Håber det giver mening, mange tak
Avatar billede anedi Ekspert
24. juli 2018 - 11:13 #1
Hvordan er data i det andet ark? Står uge nr. i en celle og postnummer i en anden, eller er de der i en og samme celle?

Vh
Anedi
Avatar billede anedi Ekspert
24. juli 2018 - 11:32 #2
Prøv denne matrixformel, hvis dine opslagsværdier står i kolonne B og C og din tabel på ark 2 står i kolonne A og B.
Når du har indtastet formlen, skal du holde CTRL + SHIFT nede inden du trykker ENTER.

=HVIS(ER.FEJL(SAMMENLIGN(B1&C1;Ark2!$A$1:$A$100&Ark2!$B$1:$B$100;0));0;1)
Avatar billede tummes1983 Mester
24. juli 2018 - 11:58 #3
Hej
Ark 1:
Postnummer i C2
Uge i F2

Ark 2:
Postnummer i D2
Uge i B2

=HVIS(ER.FEJL(SAMMENLIGN(C1&F1;Ark2!$D$1:$D$100&Ark2!$B$1:$B$100;0));0;1)

Jeg kan ikke rigtig få den til at virke.
Avatar billede anedi Ekspert
24. juli 2018 - 12:36 #4
Har du husket at holde CTRL og SHIFT nede inden du trykker ENTER, så der kommer Tuborg klammer om udtrykket?