Avatar billede perclaus Mester
31. juli 2018 - 10:58 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Ekstern harddisk

Hej

Kan man bruge Samsung ekstern harddisk HD154UI som backup til en bærbar PC?
Der skal vel bruges et kabinet, og hvilket forbindelse skal jeg bruge (kabel)?

mvh. Per
Avatar billede mort1 Ekspert
31. juli 2018 - 11:11 #1
Hvis det, som du skriver, er en ekstern harddisk, så er den vel allerede i kabinet, og så er et USB kabel sikkert standard løsningen
Avatar billede mort1 Ekspert
31. juli 2018 - 11:19 #2
OK - Jeg har nu set på, hvad HD154UI er for en tingest, det er ikke en ekstern HD, så den kræver en form for kabinet, strømforsyning og forbindelse, man kan jævnligt købe holdere, hvori man kan sætte en alm. HD, men måske du i stedet skal overveje netop en ekstern HD, hvor man får rigtig meget plads, 1 TB for 350,- til 400 Kr. fylder ikke meget, er nem at opbevare, og strømforsyning og USB kabel er med i prisen.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. juli 2018 - 11:28 #3
alt andet lige, så ville jeg vælge en mindre 2½" disk til det. Den nøjes med lidt strøm via usb fra pc, og er stort set lydløs.
fx https://www.proshop.dk/Harddisk-Ekstern/Seagate-Expansion-Portable-v2-Ekstern-Harddisk-1-TB-Sort/2483157
Avatar billede perclaus Mester
31. juli 2018 - 11:29 #4
Sorry, mente også intern harddisk :)
Avatar billede INK Ekspert
31. juli 2018 - 11:29 #5
Enig med mort1 #2. Det er næppe umagen værd at købe kabinet og strømforsyning til en klodset 3,5" HD. Hvis den oven i købet er ældre og slidt, så bliver du bare skuffet når den bryder ned.
Avatar billede perclaus Mester
31. juli 2018 - 11:31 #6
OK, tak for svar. Jeg kan godt se sammenligningen.