Avatar billede clausnilsson Mester
02. august 2018 - 10:28 Der er 3 kommentarer

Snyde med datoen i en mail

Hej,

Vi har en kunde, der påstår at han har opsagt samarbejdet sidst i en måned per email og vi påstår han først har opsagt det mundtligt i starten af den næste. Da der er kontrakt på opsigelse løbende måned plus en måned er det altså en måneds betaling vi er uenige om.

Efter en lang række påstande og beskyldninger har han nu skrevet et svar med uddrag fra den påståede mail samt et screendump af en sendt-post-mappe. Men ikke selve mailen, som vi i øvrigt ikke har modtaget. Jeg har den ikke i Outlook og min kone har den ikke i sin gmail.

Jeg vil gerne se den oprindelige mail, for så har han ret og vi kan lukke sagen. Men det lugter langt væk af at den aldrig blev sendt. Hvis jeg beder ham videresende den / sende den igen kan han manipulere med den oprindelige dato, og så er jeg lige vidt. Jeg kan også bede ham vedlægge den et svar på min mail, men der kan han vist også manipulere den? Er der nogen instrukser jeg kan give ham, så han ikke kan snyde?
Avatar billede cht22 Professor
02. august 2018 - 11:35 #1
Man kan ikke altid regne med den dato der står når man bare åbner mailen. Hvis man bruger et mailprogram så er det meget simpelt at ændre datoen på computeren og datoen vil blive ændret i mailen.

Du vil derfor ikke kunne regne med datoen, hvis du ser en mail i hans mailprogram. Du skal se i kildeteksten (header) i den mail du har modtaget, men hvis du ikke har modtaget nogen mail, så kan du jo ikke det. Der vil de mailservere der har sendt mailen videre skrive tidspunkt for dette.

Det lader ikke til at der er en sikker måde, han er sandsynligvis ude på at snyde.
Avatar billede madklub Guru
02. august 2018 - 11:39 #2
Er hans mail i en af jeres spam-mapper ?
Avatar billede clausnilsson Mester
02. august 2018 - 12:21 #3
Nej desværre. Jeg har tømt min outlook spammappe en måneds tid efter og jeg kan ikke finde den i gmail.