Avatar billede repsakasper Juniormester
02. august 2018 - 14:48 Der er 1 løsning

Power Query Editor prøver at konvertere text til values og fejler

Jeg har et problem med Power Query Editor.
Jeg er i gang med at samle lidt data til analyse, og benyter i den forbindelse Excels Power Query Editor, men når jeg forsøger at tilføje noget data til datamodellen, oplever jeg en fejl.

En given kolonne, lad os kalde den B, indeholder 3-cifrede værdier, enten hele værdier, såsom 111, 543 osv., eller værdier med bogstaver, såsom B10, 10C osv.

Når jeg ligger den ind i datamodellen, skifter jeg datatypen til "TEXT", men alligevel fejler alle rækker der indeholder et bogstav.
Når jeg går ind i Power Query Editoren og slår fejlen op, siger den "DataFormat.Error: We couldn't convert to Number. Details: M10"

Hvorfor er det at den absolut forsøger at konvertere til nummer, når jeg har angivet kolonnen til at skulle indeholde text? Og hvordan fikser jeg det?

Mvh
Kasper
Avatar billede repsakasper Juniormester
02. august 2018 - 15:21 #1
Startede forfra, hvilket tilsyneladende havde en positiv effekt på excel... ?