Avatar billede per2edb Guru
02. august 2018 - 17:40 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

e-commerce med downlode af software

Jeg har WP med e-commerce
Jeg ønsker et setup der muliggør Download af et edb program
Kan i hjælpe med henvisning til et sted hvor jeg kan læse (på dansk)
om hvordan det laves.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. august 2018 - 21:37 #1
Det afhænger jo lidt af, hvordan du distribuerer programmet, men muligheder kunne være:
1. Kunden køber en licensnøgle og instruktion til download af programmet.
2. Kunden køber et token til en eller flere downloads af programmet.

Begge dele er to-trins-løsninger, hvor adgangen til programmet leveres fra din e-commerce platform, og downloaden leveres af f.eks. en FTP-server, evt. sammen med noget 3. parts, der kan give adgang baseret på et token.
Avatar billede acore Ekspert
03. august 2018 - 07:39 #2
Mange shops understøtter det direkte, herunder fx OpenCart men også WP e-commerce.

Der er en guide her https://www.webhostinghub.com/help/learn/wordpress/wordpress-ecommerce/selling-digital-products-wp-e-commerce

Du må selv bøvle med at få den oversat
Avatar billede per2edb Guru
03. august 2018 - 08:00 #3
Forum fra WP har oplyst at WooCommerce er langt at foretrække når jeg bruger WP
Er WooCommerce og e-Commerce det samme ?
Jeg skal kun bruge downlode og betaling - ikke shop

Har i ligeledes en guide til wooCommerce
Avatar billede acore Ekspert
03. august 2018 - 09:02 #4
Avatar billede per2edb Guru
03. august 2018 - 09:24 #5
Tak for linket. Det er virkeligt en hjælp. For mig at se er WooCommerce bedst til mit formål. Men stadig der står intet om hvordan man laver downlode i WooCommerce
Avatar billede per2edb Guru
03. august 2018 - 11:12 #7
1000 tak for hælpen
Det var lige det jeg søgte
Avatar billede per2edb Guru
03. august 2018 - 21:31 #8
Desværre kom jeg ikke videre
Alle forklaringer - f.eks denne:
https://bobwp.com/creating-virtual-and-downloadable-products-in-woocommerce-tutorial/

Vise en side hvor man kan oprette downlods
Det findes ikke når woocommers nyoprettes i WP????
Produkter her her benævnt Vare men pyt med det - eller?