Avatar billede viborg2000 Mester
02. august 2018 - 22:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mere Hyperlink

I kolonne G har jeg en række hyperlink til forskellige søgemaskiner:

EXEMPEL

https://www.momondo.dk/flight-search/FOR-HAM/2018-08-31/2018-09-12/2adults?sort=price_a

her har jeg 30 udelukkende med forskellige datoer
Nu vil jeg gerne have anden destination (HAM  -  skal rettes til BLL )

Jeg bruger funktionen søg og erstat, og her bliver 30 steder ændret i følge meddelse på skærmen.

Hvis jeg nu trykker på linket, ja så sker der det at den går til gammel destination HAM, hvis jeg læser linket oppe i tekst linien, så står der godnok BLL...

Er der nogen der kan hjælpe med og knække denne nød...
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
03. august 2018 - 08:19 #1
Det er ikke nok, at ændre teksten i cellen - du skal osse ændre selve linket...
...ja, faktisk er det selve linket, du skal ændre, da teksten er total underordnet.

Jeg vil anbefalde dig, at benytte =HYPERLINK() funktionen, og så henvise til en celle, hvor du indtaster luftshavnsbogstaverne.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. august 2018 - 15:53 #2
hvis du havde lufthavn, startdato og slutdato er 3 felter, så kunne du måske lave en makro, der opdaterede. Så kan det også bruges fremover.
Avatar billede store-morten Ekspert
08. august 2018 - 20:16 #3
Prøv:
A7: FOR
B7: HAM
C7: 31-08-2018
D7: 12-09-2018

F7: = HYPERLINK("https://www.momondo.dk/flight-search/"&A7&"-"&B7&"/"&TEKST(C7;"åååå-mm-dd")&"/"&TEKST(D7;"åååå-mm-dd")&"/2adults?sort=price_a")