Avatar billede jcr18 Professor
03. august 2018 - 20:54 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

hvilke type kabel skal jeg bruge?

Jeg er ved at fare vild i alle de type kabler m.v, så håber på en vil give en hånd med her:)
I dag forbindes min monitor (28`) til min bærbar via et DVI stk (https://files.fm/u/5fp8zqnn#_) og VGA (https://files.fm/u/5fp8zqnn#/view/IMG_2040_(1).JPG)(via en adapter u/kabel), samlet i èn enhed.
Problemet er at disse ikke passer til en ny skærm og jeg skal have købt en tilsvarende adapter løsning, aner bare ikke hvad jeg skal gå efter. Ikke engang et typenummer kan jeg oplyse jer.
Bare så ærgeligt hvis jeg bestiller en forkert udgave online. Skærmen jeg skal have koblet på min bærbar er denne her: https://www.asus.com/dk/Monitors/MX299Q/. HDMI kunne også være en mulighed, men igen, der findes et utal af muligheder tror jeg, så jeg er lidt på herrens mark.
Avatar billede INK Ekspert
03. august 2018 - 21:02 #1
Hvilke udgange har den bærbare? Oplys evt. mærke og type.

Hvis den har HDMI udgang vil et simpelt HDMI kabel løse opgaven.
Avatar billede jcr18 Professor
03. august 2018 - 23:11 #2
Hermed dataerne:
Har dog forskellige HDMI`er liggende, men ingen passer til den bærbare.

Motherboard
    Manufacturer    ASUSTeK COMPUTER INC.
    Model    X756UB (U3E1)
    Version    1.0
    Chipset Vendor    Intel
    Chipset Model    Skylake-U
    Chipset Revision    08
    Southbridge Vendor    Intel
    Southbridge Model    Skylake-Y PCH
    Southbridge Revision    21
        BIOS
            Brand    American Megatrends Inc.
            Version    X756UB.206
Avatar billede eurositi Ekspert
03. august 2018 - 23:35 #3
Så vidt jeg kan læse mig til, har den bærbare to skærmporte: HDMI og VGA.
Mit forslag: Forbind skærm og computer med et almindeligt HDMI-kabel. Det lyder som langt den smarteste løsning.
Avatar billede INK Ekspert
03. august 2018 - 23:48 #4
#2 hvad mener du med forskellige HDMI ? Der findes mig bekendt kun et stik. Gør som skrives #1 og #3.
Avatar billede jcr18 Professor
04. august 2018 - 00:03 #5
Stikkende har forskellige tykkelser i enden, men jeg er også helt med på at det vil være den bedste løsning at koble HDMI på. Så jeg må finde en med  en relativ small endestykke.
Avatar billede jcr18 Professor
06. august 2018 - 22:41 #6
Vender lige tilbage da jeg nu har afprøvet forbindelsen mellem de 2 skærme via et HDMI kabel. HDMI kablet virker fint når jeg kobler det på nogle af mine andre skærme, men på den her skærm er der ingen forbindelse. Særmen viser "NO DVI SIGNAL". Skal jeg ændre på nogle indstillinger på den bærbare? - Ellers kan jeg ikke lige se hvordan jeg skal få noget brugbar info vist på skærmen.
Avatar billede eurositi Ekspert
07. august 2018 - 00:02 #7
Skærmen skal tydeligvis tvinges til at søge på HDMI-indgangen. Lige nu forventer den åbenbart kun et signal via DVI, som jo ikke findes, og den søger ikke engang efter alternative signaler. Det må være muligt at vælge Input-type HDMI, hvis du trykker på skærmens Menu-knap.