Avatar billede viborg2000 Mester
06. august 2018 - 19:26 Der er 6 kommentarer

VBA koder og Hyperlink

Hej... jeg har fået og vide at jeg skal kigge i retningen af VBA koder....  her er jeg helt blank....

venligst hjælp mig...

Jeg har en kollone eller område, deri er en masse hyperilnk indsat,  jeg vil gerne med et enkelt klik kunne aktivere alle disse hyperlink på en gang....

Feks at a1 bliver 1 så åbner hyperlink h2 h5 h8 h11 h345 osv
Avatar billede store-morten Ekspert
06. august 2018 - 20:05 #1
Sub test()

Dim linkNr As Integer

linkNr = Range("A1").Value

Select Case linkNr
    Case Is = 1
        Range("H2").Hyperlinks(1).Follow NewWindow:=False, AddHistory:=True
        Range("H5").Hyperlinks(1).Follow NewWindow:=False, AddHistory:=True
        Range("H8").Hyperlinks(1).Follow NewWindow:=False, AddHistory:=True
        Range("H11").Hyperlinks(1).Follow NewWindow:=False, AddHistory:=True
        Range("H345").Hyperlinks(1).Follow NewWindow:=False, AddHistory:=True
    Case Is = 2

    Case Is = 3

    Case Else

End Select

End Sub
Avatar billede viborg2000 Mester
06. august 2018 - 21:28 #2
Hej store-morten

Tak for ovenstående..... nu er jeg bare ikke inde i hvordan jeg skal bruge det, er det muligt og guide mig lidt...
Avatar billede store-morten Ekspert
06. august 2018 - 21:50 #3
Kopier koden

I Excel, på den fane med link, højre klik nederst på navnet og vælg --> Vis kode
Tryk --> Ctrl + V
Luk på det røde kryds.
Kør markroen: test

Gem regnet med makroer.
Avatar billede viborg2000 Mester
06. august 2018 - 23:35 #4
hvis du har tid,,,, gider du og smidde det i en ark til mig¨
viborg2000@yahoo,dk
Avatar billede store-morten Ekspert
07. august 2018 - 00:11 #5
Sendt tester
Avatar billede store-morten Ekspert
08. august 2018 - 18:36 #6
Sub test()

Dim linkNr As Integer

linkNr = Range("A1").Value

Select Case linkNr
    Case Is = 1
    ActiveWorkbook.FollowHyperlink Address:=Range("F4")
    ActiveWorkbook.FollowHyperlink Address:=Range("F7")
    ActiveWorkbook.FollowHyperlink Address:=Range("H5")
    ActiveWorkbook.FollowHyperlink Address:=Range("H8")
    ActiveWorkbook.FollowHyperlink Address:=Range("H11")
    ActiveWorkbook.FollowHyperlink Address:=Range("h345")

    Case Is = 2

    Case Is = 3

    Case Else

End Select

End Sub