Avatar billede mousewithpc Juniormester
09. august 2018 - 09:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Gaming laptop i klassen 3000-4800 kr.

Hej,

Jeg har ikke så mange penge og skal bruge en rimelig gaming laptop til nogle få lette spil og lidt Videoredigering!
Siden min gamle thinkpad t420s er ved at få nogle år på bagen og bliver langsom har jeg så brug for en ny

Mvh. Magnus
Avatar billede eurositi Ekspert
09. august 2018 - 11:10 #1
Måske denne her til 3999 i Bilka+Føtex?
https://www.pricerunner.dk/pl/27-3663213/Baerbar/Acer-Aspire-ES1-523-85ZV-%28NX.GKYED.008%29-15.6-Sammenlign-Priser

Helt kort skal du gå efter en maskine med mindst 8 gb RAM, skærmopløsning på 1920x1080, en Intel Core i5 eller Ryzen 5 processor (eller 7), en 256 gb SSD-harddisk (eller større). Computerworld har netop lavet denne guide til køb af billige bærbare:
https://www.computerworld.dk/art/244265/studieklar-pc-til-smaa-penge-her-er-11-tips-til-den-perfekte-prisvenlige-baerbar
Avatar billede puren Ekspert
09. august 2018 - 11:23 #2
Magnus >> disse ord kommer til at gøre ondt men for de penge for du kun en bærbar som du bliver ked af at eje
Avatar billede Rune1983 Ekspert
09. august 2018 - 12:51 #3
Enig med Puren. En bærbar er nok svær at finde med det budget.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
09. august 2018 - 13:16 #4
Måske kan du sælge den gamle, så du har lidt ekstra at købe ny pc for?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
09. august 2018 - 13:23 #5
En brugt gamer bærbar kunne være et alternativ.
Avatar billede eurositi Ekspert
09. august 2018 - 14:22 #6
"En rimelig gaming laptop til nogle få lette spil" tolkede jeg IKKE som grafisk krævende spil. Men hvis jeg har misforstået dig, og du alligevel har behov for at spille såkaldte "First Person Shooters" eller "RPG" eventyrspil, SKAL du bruge en PC med et nogenlunde nyt, dedikeret grafikkort. Og sådan ét vil hæve prisen med i hvert fald et par tusinde.

Realistisk set starter priserne på blot acceptable bærbare gamer-PC'er ved omkring 7000 kroner, mens man ryger op omkring 12000 og opefter for maskiner med high-end grafikkort til gaming. Stationære PC'er er typisk op imod 2000 kroner billigere for de samme ydelser (men så mangler der selvsagt også skærm og keyboard, hvis ikke du har i forvejen).
Avatar billede mousewithpc Juniormester
09. august 2018 - 14:51 #7
"En rimelig gaming laptop til nogle få lette spil" tolkede jeg IKKE som grafisk krævende spil. Men hvis jeg har misforstået dig, og du alligevel har behov for at spille såkaldte "First Person Shooters" eller "RPG" eventyrspil, SKAL du bruge en PC med et nogenlunde nyt, dedikeret grafikkort. Og sådan ét vil hæve prisen med i hvert fald et par tusinde.

Realistisk set starter priserne på blot acceptable bærbare gamer-PC'er ved omkring 7000 kroner, mens man ryger op omkring 12000 og opefter for maskiner med high-end grafikkort til gaming. Stationære PC'er er typisk op imod 2000 kroner billigere for de samme ydelser (men så mangler der selvsagt også skærm og keyboard, hvis ikke du har i forvejen).

Min thinkpad T420s kan køre fortnight og hvad jeg kan se så kører det fint men FPS’en er ikke høj samt video kvaliteten, men jeg kommer til at køre Vegas 15 der på men behøves ikke og være virkelig godt bare rimeligt men tak for hjælpen til mit spørgsmål ;)
Avatar billede Carnac Forsker
09. august 2018 - 19:18 #8
På lørdag kan du få en Acer Nitro i Bilka til 4666 kr.

Den har GTX 1050 4 GB grafikkort, i5-7300HQ processor, 256 GB SSD og 8 GB RAM.

Det fås ikke meget bedre til prisen.
Avatar billede Carnac Forsker
09. august 2018 - 19:33 #9
Avatar billede mousewithpc Juniormester
09. maj 2019 - 23:47 #10
whoops
må spare lidt mere op :)