Avatar billede ANNKAT Praktikant
09. august 2018 - 13:41 Der er 2 kommentarer

Hardware fejl på iPhone - kan ikke gendanne/opdatere

I går havde jeg den pisse irriterende oplevelse, at jeg var hjemme hos en kammerat og opdaterede min iPhone 7 med kabel gennem iTunes, da han kommer gående og trækker i ledningen, så telefonen ryger ud af kablet, mens den ligger og opdaterer.
På skærmen står der at jeg skal tilslutte telefonen til iTunes med kabel, hvilket jeg så gør. iTunes popper op med mulighederne gendannelse eller opdatering. Jeg forsøger først opdatering, som fejler, herefter gendannelse, som også fejler med en fejl 1. Havde Apple i røret 1 1/2 time i går og vi prøvede alt, opdatering af iTunes, hard reset af telefonen osv osv osv, intet virker. Alt ender tilbage i fejl 1. Telefonen kan ikke tændes, den kan kun vise billedet om at jeg skal tilslutte til iTunes. Skal aflevere telefonen til rep i dag, men de tror ikke de kan gøre noget, men hvis de kan, er jeg i tvivl om, hvorvidt jeg skal betale. Telefonen er lige omkring 12 mdr. gammel, er i tvivl om skilledato. Men er jeg overhovedet dækket af garanti (hvis den er under 12 mdr.) eller reklamation? Jeg mener jo det er min egen fejl, men samtidig har jeg jo ikke mishandlet telefonen, tabt den eller noget, man bør man vel også kunne gendanne telefonen og køre videre - i hvert fald ifølge Apple's senior-et-eller-andet jeg talte med i går og alle deres vejledninger?
HJÆLP :(
Avatar billede INK Ekspert
09. august 2018 - 15:33 #1
Håber du har en backup af dine data, billeder, m.m.m. Gerne en sikkerhedskopi i iCloud.

Telefonen kan formentlig nulstilles til fabriksindstillinger (men du mister alt på telefonen.

Ved at logge ind på iCloud.com, kan du med AppleID og password undersøge om "find min iPhone" er slået til. I så fald skal du fjerne telefonen fra din konto.

Nu kan den nulstilles uden AppleID. Se dette link
https://support.apple.com/da-dk/HT201351

Da du forsøgte med iTunes på din vens pc, var du da logget ind i iTunes med dit eget AppleID?
Avatar billede ANNKAT Praktikant
09. august 2018 - 15:51 #2
Hej ink,

Nej desværre - jeg har slået automatisk backup fra, fordi jeg synes det tog for meget strøm, men det har jeg jo så lært på den hårde måde til en anden gang :-)

Prøvede alt ovenstående i går og andre ting i samarbejde med senior teknikeren fra Apple, intet kunne lade sig gøre, uanset hvad jeg forsøgte, endte den med fejl 1 eller (-1) som der stod.

Var på værkstedet med den i eftermiddag og han fixede den. Han sagde at telefonen havde låst sig fast i installationen af opdateringen og han kunne presse den igennem. Han sagde at det er 50/50, om de kan tvinge den igennem eller ej og jeg var heldigvis en af de heldige. Reklamationen dækkede den service :-)

Så problemet er løst!