Avatar billede Daniel Novice
10. august 2018 - 11:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opgradere til flere ram

Hej,
jeg har en bærbar Lenovo z50-70, som jeg overvejer at opgradere med flere ram. Jeg har pt. 8 gb, og tænker at sætte 8 mere i. Jeg har forsøgt at læse mig lidt frem, men føler mig stadig på herrens mark. Jeg håber der er nogle af jer der har et par minutter til at hjælpe.
I mine systemoplysninger står der, at jeg har en x64-baseret PC, så så vidt jeg forstår kan den godt håndtere flere ram. Er det korrekt?
Mit andet spørgsmål er om det skal være samme type ram jeg køber, som jeg allerede har i? Jeg har kigget på selve ramblokken og der står en masse oplysninger: Samsung 8g 2Rx8 12800S 11-17-F3. Jeg er ikke kyndig og ved ikke hvilke dele af informationen, jeg skal bide fast i, hvis det er vigtigt at købe samme type ram. Kan nogen hjælpe her også?
Og kan det eventuelt give mening simpelthen bare at købe 2 gange 8 gb nye blokke og så sætte dem i?
På forhånd tak.
Daniel
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2018 - 12:04 #1
ja, den kan godt ha mere ram.
det skal være DDR3L SDRAM

1600 MHz / PC3L-12800 - 1600 MHz
SO-DIMM 204-pin

der står den max kan håndtere 16gb ram

kig her
https://www.cnet.com/products/lenovo-z50-70-laptop-59444499-black-doorbuster-4th-generation-intel-core-i7-4510u-2-00ghz-1600-mhz-4mb/specs/
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2018 - 12:07 #2
Avatar billede Daniel Novice
10. august 2018 - 12:11 #3
Mange tak. Så producent etc. betyder ikke noget, så længe det er de samme specifikationer på rammene?
Hvilket vil sige, at jeg fx kan købe dem her:
https://www.komplett.dk/product/752033/pc-tablets/pc-tilbehoer/hukommelse-ram/crucial-ddr3l-1600mhz-8gb-sodimm#
Er det rigtigt forstået?
Avatar billede Daniel Novice
10. august 2018 - 12:14 #4
Nå, der var du lige en tand hurtigere end mig. Men det ser ud til, at den, jeg linkede til godt kan bruges så. Mange tak for hjælpen :)