Avatar billede haki Mester
10. august 2018 - 12:29 Der er 12 kommentarer

Gratis Antivirus program

Hej
Er der en gratis Antivirus program, der er "benyttelig" nok?
Jeg har prøvet med en, der hedder COMODE. Men der var noget galt, så skulle jeg afinstallere den.
Derfor vil jeg meget gerne høre om en anden GRATIS Antivirus, som kan bruges.
På forhånd tak for hjælp.
Mvh
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. august 2018 - 12:40 #1
Der er masser. Har selv brugt Avast på flere maskiner og det har fungeret perfekt.
Avatar billede eurositi Ekspert
10. august 2018 - 12:52 #2
Malwarebytes kan også anbefales: https://www.malwarebytes.com/mwb-download/

Hvis du bare er på udkig efter et lille letvægtsprogram, som ikke laver aktiv systemovervågning, men som er glimrende til at spore og fjerne malware og potentielle trusler er ADWcleaner lige sagen: https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

Jeg har klaret mig med gratisversionen af Malwarebytes i de sidste fem år.
Avatar billede INK Ekspert
10. august 2018 - 12:52 #3
Bruger Avira, der ikke belaster maskinen særlig meget. Se dette link over effektiviteten af AV programmer.
https://www.av-comparatives.org/comparison/
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2018 - 12:56 #4
Bruger Kaspersky free som er en let belastning for pc:
https://www.kaspersky.dk/free-antivirus
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
10. august 2018 - 14:12 #5
Panda Dome er min favorit. Man mærker slet ikke at den ligger i baggrunden.

https://www.pandasecurity.com/denmark/homeusers/solutions/free-antivirus/
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2018 - 16:01 #6
#4 I går installerede jeg Windows 8.1 på en ekstra HDD. Installerede så CCleaner pro. som kørte fint. Derefter installerede jeg Kaspersky free.
Kaspersky kom med en meddelelse om, at der var et program, som kunne læse alle mine data, og spurgte, om jeg ville slette det program. Jeg svarede ja, hvorefter CCleaner ikke kunne køre mere. Skiftede Kaspersky ud med Avast, og CCleaner kunne køre igen. Har du også oplevet det?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2018 - 16:23 #7
Nej det har jeg ikke.
Prøv at installere CCleaner Free og se om du så har problem?
Bruger ikke CCleaner i pro udgaven.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2018 - 16:40 #8
#7 Den ekstra HDD er bare "legetøj" og nu kører det fint, så jeg lader det køre.
Jeg var bare nysgerrig omkring din erfaring. :-)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
10. august 2018 - 17:35 #9
#6
Den seneste version af CCleaner (version 5.45) indsamler brugerdata. Man kan ikke forhindre det i indstillinger. Efter afsløringen har de lovet at gøre det muligt at fravælge funktionen i næste opdatering.
https://www.howtogeek.com/fyi/ccleaner-rolls-back-sketchy-update-promises-not-to-undo-user-preferences-in-future-version/
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2018 - 18:06 #10
#9 Mange tak for dit link. Det var sandelig væsentlig information.
Så havde Kaspersky alligevel ret. :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2018 - 22:57 #11
Respons fra spørger?
Avatar billede haki Mester
28. august 2018 - 09:35 #12
Hej igen.

Undskyld for forsinkelse med min RESPONSE.

Jeg har installeret Avira og den virker nu fint.
Tak til allesammen for Jeres Svar.
Mvh