Avatar billede Pawel Novice
17. august 2018 - 00:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Motherboard - GA-Z77X-D3H, Rev 1.0 - søger nyt grafikkort.

Hej allesammen

Mit grafikkort (Geforce GTX 660 Ti) er blevet ret ustabilt så jeg tænker at købe et nyt. Mit motherboard er et GA-Z77X - D3H , Rev 1.0

Min PS er en Rx850 AE

Findes der stadig grafikkort der passer til mit motherboard?

Mange hilsner
Story :-)
Avatar billede milter Ekspert
17. august 2018 - 00:36 #1
Ja, masser :-)

Et GTX1050TI som det i linket herunder er en smule bedre på specifikationerne end dit GTX660TI, men du kan også få dyrere, f.eks. Nvidia 1060 eller 1070, som også vil passe.

https://www.pricerunner.dk/sp/gtx-1050-ti-4gb.html?source=google&gclid=EAIaIQobChMI-ZPZ6NDy3AIVLbXtCh399QsmEAAYASAAEgJ-c_D_BwE

Men, hvad får dig til at tro, det er grafikkortet, som giver dig din ustabilitet? Har du prøvet at rense det? Har du checket, om det bliver for varmt?
Avatar billede Pawel Novice
17. august 2018 - 10:33 #2
Hej Milter

Det jeg oplever er at det virker med basis win 10 driver, men lige så snart den instaler de originale navidia drivere og genstarter så kommer der en skærm med en masse røde prikker og min skærm får ingen HDMI signal.

Så genstarter jeg den nogle gange og kommer til menu hvor jeg kan vælge boote med basis drivere. Så starter win 10 op fint og jeg går ind og afinstaler den navidia driver som er instaleret.

Derfor gætter jeg på at noget er gået i stykker på mit grafikkort.

Jeg har ikke renset det eller undersøgt om det bliver varmt.

Fede grafikkort som du har linket.
Jeg er nysgerrig på om mit motherboard med Rev 1.0 kan genkende et af de nye grafikkort. Jeg har opdateret til bios version F16, dog er den fra 2012.
Avatar billede milter Ekspert
17. august 2018 - 21:17 #3
Du skriver: "Det jeg oplever er at det virker med basis win 10 driver, men lige så snart den instaler de originale navidia drivere og genstarter så kommer der en skærm med en masse røde prikker og min skærm får ingen HDMI signal."

For mig tyder det på, at det er en forkert driverversion, du eller computeren forsøger at installere til grafikkortet. Windows 10 blev først introduceret i 2015, så din computer må være opdateret fra måske Windows 7  eller 8 til 10.

Kører du med 32 eller 64 bit styresystem? Check det sådan her:

https://www.howtogeek.com/howto/21726/how-do-i-know-if-im-running-32-bit-or-64-bit-windows-answers/
Avatar billede Pawel Novice
19. august 2018 - 14:48 #4
Hej Milter
Det 64 version jeg har, den blev opgraderet fra win 7 til win 10 og har kørt med  mit GTX 660 Ti uden problemer.
Jeg har prøvet at instalere nvidia drivers helt tilbage til maj måned. Samme problem  med alle drivere.

Jeg fik også taget det ud og renset det, det var fyldt med masser af støv.

Så lige nu er status at jeg har instaleret en ren win 10 pro, 64bit og kan bruge mit grafikkort hvis jeg bruger basis win driver. Instalerer jeg de nyeste enten manuelt eller gennem windows update mister jeg signal til min monitor, enten står der No HDMI eller No Display port signal (Sådan cirka ) , Når jeg bruger basis win driver kan jeg få skærm gennem HDMI eller Display port.

Tænker at købe et GTX1050TI, har du nogen forslag til hvilket mærke der har lavet en god GTX1050TI?
Avatar billede Pawel Novice
19. august 2018 - 15:00 #5
Medmindre det er værd at bruge lidt mere og købe en GTX1060 3GB ?

Det virker dog som om at 1060 bruger lidt mere strøm :
TDP    1050: 75W    1060:120W

https://www.windowscentral.com/nvidia-gtx-1050-ti-vs-gtx-1060-which-gpu-should-you-buy
Avatar billede milter Ekspert
20. august 2018 - 17:15 #6
Hvad mener du med "basis win driver"?  Den nyeste driver til dit GTX 660Ti fra Nvidia  skal have version nr.  398.82 - WHQL:

https://www.geforce.com/drivers/results/136673

Valget mellem 1050Ti og 1060 3GB afhænger af, hvad du skal bruge det til. Prøv at læse linket herunder:

https://www.windowscentral.com/nvidia-gtx-1050-ti-vs-gtx-1060-which-gpu-should-you-buy
Avatar billede milter Ekspert
20. august 2018 - 17:19 #7
Og prøv at læse linket herunder om, hvordan man kan forhindre automatisk opdatering af drivere i Windows 10:

https://www.howtogeek.com/302595/how-to-stop-windows-10-from-automatically-updating-hardware-drivers/
Avatar billede Pawel Novice
20. august 2018 - 22:21 #8
Tak for hjælpen Milter, har læst på forskellige forums om andre der havde samme problem og løsning for dem var et nyt kort eller nyt brugt, så det bliver nok samme for mig.

Tak for tid og hjælp :-)
Avatar billede milter Ekspert
20. august 2018 - 22:28 #9
Velbekom :-)