24. august 2018 - 23:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Told og moms

Hej
Jeg skal snart købe et VR headset og jeg vil gerne have et Samsung Odyssey, men hvis man skal købe den i EU er det på Amazon.co.uk, men der koster den 800£ eller noget i den stil. Så tænker jeg at jeg kunne kigge på eBay, hvor jeg finder en til 360$ som er billigt.
Så hvis jeg køber det kan jeg få den sendt til det der ShopUSA hvor de vil klare alting.
Hvor meget skal jeg regne med at det koster efter Told og Moms? Og er der en chance for at den slipper igennem tolden?

Hilsen Nicolai
Avatar billede puren Ekspert
24. august 2018 - 23:45 #1
det er jo kun stik prøve kontrol de laver så, men du ved jo at du skal betale så det er det vel næsten bedrageri vi er over i....

så ring til skat få en snak med dem men det er vel bare plus 25%
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2018 - 23:57 #2
glem det.
fra usa kører den med 110 volt, og du får et problem at skaffe en adapter der kan omskifte.

du kan beregne told her
http://www.toldpriser.dk/toldberegner

men som sagt, du kan ikke bruge et usa apparat til noget!
Avatar billede puren Ekspert
25. august 2018 - 00:06 #3
sidwave >> som jeg har forstået det skal den kun bruge HDMI og USB3 så der er vel næppe et problem med en adapter...
25. august 2018 - 06:13 #4
Ja den skal kun bruge USB og HDMI
Avatar billede ebea Ekspert
25. august 2018 - 08:25 #5
Hvis du skal have det sendt genenm ShopUSA, så får du den helt nøjagtige pris (Inkl. alle afgifter samt moms), gennem deres hjemmeside.
Så din slutpris når du har varen på din adresse, er den som de oplyser hos ShopUSA. Ellers send dem en email, hvis du er i tvivl ;-)
Avatar billede eurositi Ekspert
25. august 2018 - 12:30 #6
I grove træk ryger der (så vidt jeg kan regne mig frem til) cirka 1000 kroner oven i prisen, når Skat har fået told af varens pris inkl. fragtomkostninger, og PostNord har fået deres importgebyr.

Det er interessant at se, hvor meget prisen ændrer sig, afhængigt af, hvilken varetype, man importerer. Presenninger og fjernsyn er f.eks. 3-400 hundrede kroner dyrere end briller, kosmetik og beklædning. Jeg er ude af stand til at regne ud hvorfor.
25. august 2018 - 14:12 #7
Jeg har fundet en som sælger en her i Danmark til lidt mindre end hvad det ca. ville koste
Avatar billede puren Ekspert
25. august 2018 - 15:58 #8
Hvor har du så købt den?
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
26. august 2018 - 07:59 #9
Ja - kunne du ikke fortælle hvor du fandt den, samt prisen??