Avatar billede petert Forsker
26. august 2018 - 23:07 Der er 1 kommentar

virtual server

Hej
Jeg er uerfaren i brugen af virtuel server, som kan køre access point controller. Lidt info om baggrund for mine sp. Hos firmaet Vpsie.com ( konto type Tom, 1 GB memory,1 cpu,20GB SSD disk,1 TB transfer) kan man oprette en konto, "bygge en virtuel server", installere/køre, unifi controller.
spm 1
hvis man så har en installation der kører eks.20 ubiquiti AP på denne server.
og man ønsker at køre flere  installationer også med kontrol af APer, kræver det så der bygges flere servere, på samme konto. Eller kan en server godt køre flere installationer, eks 5-10 stk. eller hvor mange.?
er det så et spørgsmål at opgradere til en større konto ?
spm 2.
hvis man vil administrerer unifi controller/ AP. fra en sådan virtuel server, er så skærmbilledet/ fremgangsmåden i princippet det samme, som hvis man kører det fra sin egen/ maskine.?
spm 3 hvor kompliceret er det at sætte er server op der kan kører unifi controller virtuel ?
Mvh
Petert
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
08. september 2018 - 18:37 #1
Du kan jo prøve at tilføje flere og se hvad der sker. Men der burde ikke være noget problem selvom du har 40 kørende.