Avatar billede Victor Borvang Praktikant
27. august 2018 - 01:08 Der er 5 kommentarer

Stationær vil ikke starte op og genstarter om og om igen

Har længe haft et problem med at mon stationær ikke kan tænde op og bare står og genstarter. Den når ikke til noget Windows eller nogle boot funktion og der er ingen aktivitet på skærmen( den genstarter efter cirka 10sekunder)
Har prøvet at reinstaller pc’en og skiftet harddisken ud da jeg tænkte det var et software problem, men da den stadig driller, tænkte jeg på om i har hørt om noget lign. Før.
Tænker det måske er mit bundkort der simpelhen ikke duer længere men håber på i har et mere behageligt og billiger svar:)
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2018 - 07:56 #1
er der nogle bip ?

#1 defekt strømforsyning
#2 defekt bundkort

du siger du har installeret om ?
kunne du gennemføre en installation af windows ?
Avatar billede Victor Borvang Praktikant
27. august 2018 - 09:41 #2
Er på arbejde nu prøver at høre ang. Bip i eftermiddag
Det problem som kommer og går, i den forstand det kan være der 3 dage i træk og så være væk de næste to:) da det lykkedes mig at komme ind prøvede jeg at reinstalere.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2018 - 15:51 #3
Hvis du har været inde  og har installeret, er mit bud en defekt hdd på de første sektorer hvor boot ligger.
Eller du har noget usb pind i den forsøger at boote fra og ikke går videre til hdd.
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. august 2018 - 16:08 #4
#3 En periodisk fejl kan være svær at indkredse, men det lyder sandsynligt med en defekt HDD.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
27. august 2018 - 20:46 #5
hvis den genstarter uden aktivitet på skærmen er det næppe harddisken.
Prøv at frakoble alt som kan frakobles evt. også grafikkort hvis der er et onboard kort.
Prøv med et RAM modul ad gangen.