Avatar billede PHPnoob Juniormester
28. august 2018 - 11:11 Der er 2 kommentarer

Åbne affiliate link i baggrunden (ny tab/vindue) men bliv på side

Hej allesammen :)

Jeg sidder med en hjemmeside hvor der er et ønske om at når man trykker på et link, så åbnes dette link i baggrunden (også på mobil).

Meningen er at brugeren bliver på den pågældende hjemmeside mens affiliate-linket åbnes i baggrunden.

Jeg har desværre ikke kunne finde en løsning der virker og håber derfor på en hjælpende hånd fra jer :)

På forhånd tak for svar!
Avatar billede Slater Ekspert
28. august 2018 - 11:27 #1
Det er der ikke nogen måde at gøre på. Der er nogle forskellige ting der har virket, men de fleste virker ikke længere på de store browsere Firefox og Chrome, og jeg tvivler stærkt på mobilunderstøttelsen.

F.eks.:

var hw = window.open('https://www.google.com', 'window1', 'alwaysLowered=yes');
hw.blur();
window.focus();

- Men som sagt, understøttelsen er meget dårlig i dag.

Det eneste der reelt virker er et trick, hvor man åbner den side man er på nu i en ny fane, og så skifter URL'en i det gamle vindue til affiliate-siden. Det virker altid, men er en lidt dårlig løsning, bl.a. fordi man fjerner brugerens mulighed for at gå frem og tilbage i browserhistorikken, og fordi man risikerer at ad-/popup-blockere lukker ens side i stedet for affiliate-siden.
Avatar billede PHPnoob Juniormester
28. august 2018 - 11:36 #2
Takker for dit svar @Slater, det virkede også som en umulig opgave :)

Dog lader jeg lige spørgsmålet stå åbent en dag eller to for håbets skyld.