Avatar billede AlfaDan Praktikant
28. august 2018 - 16:27 Der er 5 kommentarer

Ingen internet-adgang på trods af at der er internet forbindelse

Hej. Jeg har en computer der driller. Der er fint netforbindelse men jeg kan ikke få adgang til det....... Hvis jeg søger i google får jeg fint og hurtigt de forventede mange hits, men hvis jeg klikker på et af "hitsne" så forsøger den forgæves at forbinde. Det går ligeledes skidt hvis jeg skriver en hel  adresse i søgefeltet.Jeg har også prøvet Explorer. Det er helt det samme. Er der nogle der har en idé til hvad der kan være galt?
pft
AlfaDan
Avatar billede 220661 Ekspert
28. august 2018 - 16:38 #1
Hej.
Har du prøvet at genstarte dit netværks udstyr og lade enheder en af gangen koble på?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. august 2018 - 17:11 #2
på en anden pc https://www.trendmicro.com/en_us/forHome/products/housecall/home-networks.html
hent programmet, kopier det til usb, og kør det på den uduelige pc. Det vil løbe maskinen igennem for at se om malware eller andet blokerer.
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2018 - 18:18 #3
det er din dns som fejler.
prøv at gå i egenskaber på netkort, ipv4, og indtast 8.8.8.8 som dns server (googles dns server)
Avatar billede AlfaDan Praktikant
28. august 2018 - 21:09 #4
#1 Ja det har jeg prøvet - uden held, desværre

#2 Det lykkedes kun at hente installationsfilen over på USB og den vil naturligvis ikke fungere - da den jo vil ha adgang til nettet

#3 Jeg har prøvet 8.8.8.8 (og 4.4.4.4 og 8.8.4.4) uden held, såvel som at sætte DNSén  til automatisk (som fungerer fint på min anden pc)
Avatar billede posten Ekspert
28. august 2018 - 21:44 #5
hvad så hvis du laver et højreklik og den rep. din forbindelse virker det mon ??