Avatar billede nicorrr Praktikant
28. august 2018 - 23:51 Der er 6 kommentarer

Hjælp til valg af bærbar

Hej, jeg er super noob og håber at i vil hjælpe!

Jeg har ikke specielt godt styr på processorer og ønsker at høre hvad i synes om valget på et af disse 2 bærbarer: https://www.elgiganten.dk/INTERSHOP/web/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductCompare-Start?products=HP17BY0802NO@store-elgigantenDK|HP17BY0803NO@store-elgigantenDK

Linket er fra en HP 17-by0802no 17,3" vs HP 17-by0803no 17,3"

CPU: i3-7020U  vs i5-8250U

Computeren skal bruges til at streame film + anvende lette redigeringsprogrammer til at lave videoer til youtube. Min kæreste laver (AMV; anime music video). Så der skal ikke games på den.

Tidligere havde vi en; Medion Akoya E7214 (MD98360), stående på værelset.. Og jeg gætter på at begge to af de andre computere må være en upgrade? Igen.. Jeg er super noob indenfor dette her.

Den dyrere computer med en i5 processor går jeg ud fra er bedre end i3? Men er den 1200 kr. bedre? Jeg er på bar bund og er begge en upgrade fra den gamle pc?

På forhånd tusinde tak
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2018 - 06:39 #1
jeg vil fraråde elgiganten, og også HP - der har været i omegnen af 1000+ HP laptops her på eksperten, som fryser osv.

prøv at kigge bærbar på www.proshop.dk
hvad er dit budget ?
Avatar billede eurositi Ekspert
29. august 2018 - 08:17 #2
Disse ligger inden for budgettet på den dyreste af de to, du selv linkede til:
https://goo.gl/HpTLG9
Avatar billede posten Ekspert
29. august 2018 - 11:19 #3
jeg vil de fleste hér ADRIG vælge en hp men denne acer er bedre trods den kun er 15.6" og koster 5.999.- https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/ACNHQ4DED001/acer-nitro-5-se-15-6-barbar-gaming-computer-sort
Avatar billede Carnac Forsker
29. august 2018 - 20:16 #4
Mht de to HP´ere du linker til får du det du betaler for.

Den der koster 1200 kr mere, er ca 1200 kr mere værd.

Det du betaler 1200 mere for er 4 GB RAM ekstra og i3 (dualcore) -> i5 (quadcore)
Avatar billede posten Ekspert
30. august 2018 - 22:35 #5
#6 hvad vil du dog med det ???? hvad skal vi med KissAnime ??? vil da hellere se en pc som det drejer sig om her på
Avatar billede Carnac Forsker
31. august 2018 - 14:19 #6
Køb denne på mandag til 4999 kr:

https://www.elgiganten.dk/product/ACNHQ3YED003/?intcid=INT_IPAPER_BUTTON

Fås ikke billigere.