Avatar billede old-faithful Praktikant
29. august 2018 - 19:51 Der er 1 kommentar

Kan man compile Comet Busters kildekode (16 bit) så det virker på 64bit systemer?

Måske husker I det vildt underholdende "Comet Busters" spil fra 1994, hvor op til 4 spillere og med ét tastatur kunne flyve rundt og skyde på asteroider og hinanden. Spillet blev lavet til 16 bit systemer og virker derfor ikke på 64 bit systemer, medmindre man f.eks. bruger DosBox og Windows 3.1.

Forfatteren har offentliggjort kildekoden, der ser ud til at bestå af primært *.pas, *.rc filer mv. (dette er vel Delphi/Pascal filer?). Kildekoden er her (hvor man også kan spille en online emulator-udgave): https://archive.org/details/CometBusters14Image

Er der nogen her der ved om det er muligt uden større besvær at kompilere denne gamle kildekode, så den kan afvikles på 64 bit-systemer (f.eks. Windows 10)? Jeg har desværre ingen erfaring med den slags projekter eller Pascal/Delphi, så min viden er ret minimal på dette område.

Tak!
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2018 - 01:33 #1
hvis du smider hele sourcekoden over i en 64 bit delphi, er problemet løst