Avatar billede TBT Praktikant
30. august 2018 - 00:17 Der er 4 kommentarer

Tilgin HG2381 bridge mode

Hej.
Jeg har nu forgæves forsøgt at konfigurere mit nye modem som er et Tilgin HG2381. Jeg vil gerne bruge min eksisterende router som er en Linksys WRT1900AC, men har problemer med bridge mode på det nye Tilgin.

Mit setup er som følgende:
Modem Tilgin HG2381, som skal fungere som bro-forbindelse. Men da der ikke er en decideret bridge mode funktion har jeg ikke kunne få det til at fungere. Både modem og router har samme default ip som er 192.168.1.1, så har brug for ny ip på routeren.

Linksys WRT1900AC, som skal fungere som router og trådløs netværk.

Linksys Lapac1200AC, som er et kablet access point.

Alt er kablet med CAT6A, så forbindelserne er i orden.

Har forgæves forsøgt at google vejledninger til Tilgin's modemmer.

Smid gerne links til manualer/vejledninger angående Tilgin's modemmer og netværk generelt.

Mvh TBT
Avatar billede INK Ekspert
30. august 2018 - 01:48 #1
Har du overvejet, at lade Tilgin HG2381 fungere som modem og DHCP-server? Din egen router skal så være i bridgemode.
Sender lige et link som kan inspirere:
https://www.geekyhardware.com/lav-router-om-til-access-point/

Har som du ikke kunnet finde manual med anvisning på ændring af opsætning af Tilgin router.
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2018 - 01:58 #2
"Modem Tilgin HG2381, som skal fungere som bro-forbindelse. Men da der ikke er en decideret bridge mode funktion har jeg ikke kunne få det til at fungere"

du skriver jo lige at den ikke har bridge mode ?????
Avatar billede TBT Praktikant
30. august 2018 - 08:01 #3
#1
Det bliver nok løsningen til at starte med.

#2
Ja det er rigtigt, men udfra hvad jeg har læst af artikler indtil videre burde det kunne lade sig gøre, bla. via DMZ.
Avatar billede PeterJJ Novice
31. august 2018 - 15:48 #4
Ring til din udbyder og få dem til at sætte routeren i bridge mode. går ud fra du har waoo da de typisk bruger en tilgin MSA + HG2381 i deres p2p løsning