Avatar billede Tjaland Praktikant
31. august 2018 - 10:58 Der er 7 kommentarer

Kan ikke boot hdd

Hej kære eksperter
-Jeg sidder og prøver at lave en bærbar, hvor den ikke kan starte. Den bliver ved med at køre i loop på asus startsiden. Hvis jeg genstarter 3 gange, så kommer den frem til automatisk reparation, hvor jeg har prøvet, stort set alt.
-Hvis jeg går ind i bios og prøver at finde frem til boot, kan jeg se i rækkefølgen at den ene hdd er vist. Men hvis jeg prøver at lave en sti manuelt, så kan jeg sagtens finde den partition med windows, men ikke boot.ini? Jeg har prøvet at lede efter hdd'en i cmd med diskpart, men der bliver ikke vist nogen hdd overhovedet i diskpart.
-Så kære eksperter, hvad gør jeg? Jeg kan hverken formatere eller noget, da den ikke kan se mine hdd.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2018 - 11:03 #1
vil du geninstallere maskinen - og hvordan...med usb eller cd?
er du sikker på at hdd ikke er defekt?
styresystem som er installeret/du prøver at starte op?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2018 - 12:53 #2
Du skriver den ene disk. Den anden er det en data disk du bare kan koble fra og så se om den vil starte op?
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2018 - 15:51 #3
Enig med #2 Når der er boot problemer, skal man kun køre med 1 disk, og Windows skal ligge på C-drevet.
Hvis du i Diskpart har skrevet kommandoen "list disk" og der ikke vises nogen, så er årsagen vel, at der ikke er nogen disk, rigtigt tilsluttet?
Avatar billede Tjaland Praktikant
04. september 2018 - 14:54 #4
Men det er sket lige pludseligt og det mærkelige er jo at, hvis jeg går ind i bios og forsøger at lave en sti manuelt, så kan jeg godt se alle filerne på diskene.
Jeg har prøvet at google mig lidt frem, og på nogen sider skriver de at det kan være en virus, men det lader til at flere oplever det. Kan jeg lave en test på diskene i bios?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2018 - 17:50 #5
#4 kører du i fejlsikret tilstand når du ser filerne??
Har ikke kendskab til man kan tilgå filer fra bios?
Det er så vidt jeg ved kun status på hardware man kan justere på derinde.
Avatar billede Tjaland Praktikant
08. september 2018 - 18:17 #6
Jeg skal se om jeg kan tage et billede, men nej, kører ikke fejlsikret tilstand.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2018 - 21:13 #7
Man kan ikke tilgå filer fra en bios. Du må gøre det med et værktøj af en art. Som en live cd eller fra en kommandoprompt.