Avatar billede lip Nybegynder
21. januar 2000 - 14:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Pause / knap

Jeg skal bruge en knap som indeholder funktionen pause / play
DVS. at mens flashen spiller kan man klikke på pause, når brugeren klikker på pause og derved stopper flashen.
Skal pause knappen blive til en play knap. Som man derefter kan klikke på for at få flashen til at begynde igen.

Er der nogen der har en sådan funktion!!!
Avatar billede long_island Nybegynder
21. januar 2000 - 15:10 #1
Lav en action på knappen, som ser nogenlunde sådan her ud:
If Run<>"nej" then
  Stop
  Run="Nej"
Else
  Play
  Run="Ja"
End If
Avatar billede long_island Nybegynder
21. januar 2000 - 15:10 #2
ups - det skal være "nej" og ikke "Nej"
Avatar billede lip Nybegynder
21. januar 2000 - 15:16 #3
Okay
Men... jeg har to grafik stykker, play og en pause.
altså, hvis flashen spiller skal knappen vise to streger for pause og hvis flashen er stoppet skal det være en pil for play. (forvirret)
Så kan jeg udvide dit script så jeg kan implementere billederne???
Avatar billede long_island Nybegynder
21. januar 2000 - 15:19 #4
jeg prøver lige at kigge på det - 2 sec
Avatar billede long_island Nybegynder
21. januar 2000 - 15:30 #5
jeg kan ikke helt finde ud af det, så jeg har bedt en ven(tobias) om at kigge på det....
Avatar billede lip Nybegynder
21. januar 2000 - 15:32 #6
Tak, jeg venter spændt ;-)
Hvis i evt. kreerer en test i flash, vil jeg meget gerne se den.
Hvis det ikke er for meget forlangt!!!
lip
Avatar billede tobias Nybegynder
21. januar 2000 - 23:58 #7
Jeg har kigget lidt på detog prøvet en del muligheder og kan ikke lige se hvordan man skal gøre det, men hvis det må være to knapper er det jo ikke noget problem men samme knap der ændre tror jeg ikke kan lade sig gøre så skal du stoppe movien helt og gå til en bestemt frame. Sådan en kan jeg godt lave til men jeg kan ikke få den til at stoppe midt inde i filmen hvis det ikke må være to knapper! SORRY!
Avatar billede tobias Nybegynder
22. januar 2000 - 00:00 #8
hmm tænkt lidt over det igen !!
Men det er ret besværligt og kommer til at tage lang tid at lave alt efter hvor lang dit movie klip er !??? Kan jeg få lov at se det???

Har du evt. et icq nr???
Avatar billede tobias Nybegynder
22. januar 2000 - 00:03 #9
Mit er foresten # 35265580
Avatar billede lip Nybegynder
22. januar 2000 - 08:27 #10
mit icq er 53385854
lip
Avatar billede allandk Nybegynder
22. januar 2000 - 19:47 #11
Hej lip,

Dette spørgsmål besvarede jeg her: http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=9576

Hvis du vil ha' en FLA så send et pip.

ab :)
Avatar billede lip Nybegynder
23. januar 2000 - 10:56 #12
Nej allandk,
det var ikke helt det samme spørgsmål,
her har jeg en knap som skifter udseende, enten til pause eller play.
Men jeg vil meget gerne ha fla´en.
Send den til lip@acp.spo.dk