Avatar billede plok Forsker
02. september 2018 - 15:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dataforbrug på mobil med dual-Sim - Hvordan fungere det?

Hej.

Jeg har lige købt en OnePlus 6 med Dual-Sim og har både mit firma nr. samt privat i denne.

Mit spørgsmål er så, hvordan finder telefonen ud af at benytte data fra begge simkort?

Jeg har 10 GB på hver, så det giver jo 20 GB ialt, men hvis den ikke kan finde ud af det og kun benytter 10 GB er det jo lidt spild!

Håber at høre fra jer.

God dag
Avatar billede claes57 Ekspert
02. september 2018 - 16:07 #1
jeg ville bytte plads på de to kort midt i måneden - jeg gætter på, at data trækkes fra #1 placeringen.
Avatar billede plok Forsker
02. september 2018 - 18:43 #2
Okay ja det kunne give mening :)

Håber på at der er en indstillingsmulighed i mobilens OS hvor man kan ændre det!

Jeg får den i morgen, så vender jeg lige tilbage med et svar.
Avatar billede perwolf Forsker
02. september 2018 - 18:49 #3
Jeg går ud fra, at alle Android med dual-sim har samme indstillingsmuligheder.
Jeg har en Huawei Honor 8, og der kan man i indstillingerne vælge, hvilket kort der skal bruge data. Så du skal bare under Indstillinger vælge hvilket kort, der skal benytte data, når du ønsker skift.
Du behøver således ikke fysisk at flytte kortene mellem slot 1 og 2.
Avatar billede plok Forsker
02. september 2018 - 19:12 #4
Mange tak for svar :D