Avatar billede Madstp Juniormester
02. september 2018 - 17:21 Der er 12 kommentarer

Aktivering af Windows.

Hej, jeg har en lenovo y50 og lige fået skiftet hardisken i den til en SSD.
Alt virker helt fint men får engang i mellem et popup vindue hvor der står at jeg skal aktivere windows. Når jeg går ind under aktivering i indstillingerne kommer der intet frem ud over overskriften "Aktivering"

Hvordan fixer jeg dette? Derudover kan jeg ikke få lov at downloade Officepakken over på min computer. - Kan dette have nogen sammenhæng?

På forhånd tak.

Mads. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2018 - 17:41 #1
Der må været gået noget galt her https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1024885 siden den ikke er aktiveret.
Har du forsøgt at lave en helt nyinstallation i stedet for "nulstilling af pc"?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2018 - 17:42 #2
Avatar billede Madstp Juniormester
02. september 2018 - 17:51 #3
Nej har ikke prøvet dette. Har bare nulstillet min bærbar. Er det nemt at finde ud af?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2018 - 18:17 #4
Der kommer nogle dialog bokse hvor man skal tage stilling til om vil gemme personlige filer eller om det er en nyinstallation.
Personligt har jeg kun brugt ren installation, da jeg har mine filer i en backup også så alt på disken blev slettet
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2018 - 18:18 #5
Det beskriver valby1 i øvrigt også i den forrige tråd
Avatar billede Madstp Juniormester
02. september 2018 - 19:35 #6
Er bare bange for at jeg ikke kan finde ud af det, og at min computer bare ikke kan noget efter.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2018 - 19:47 #7
Ok. Men uden aktivering, så på et tidspunkt vil den måske ikke virke længere.
har du prøvet at fejl søge på problemet?
https://support.microsoft.com/da-dk/help/10738/windows-10-get-help-with-activation-errors
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2018 - 19:51 #8
Avatar billede Madstp Juniormester
02. september 2018 - 20:10 #10
Problemet er at jeg ikke kan komme ind på Aktivering derinde. Der kommer intet op under aktivering, den loader bare siden. Altså alt sammen under indstillinger.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2018 - 22:34 #11
prøv at gå i denne pc og højreklik på C drevet og vælg egenskaber-funktioner og her gennemsøge drev for fejl.
Hvis den ikke vil køre medens Windows er oppe foretages denne test ved en genstart.
Er der fejl hvis den kan køres medens Windows køres spørges der om du vil rette eventuelle fejl. Det siger du ja til.
Efter dette tjek kan du så komme ind på aktivering?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. september 2018 - 14:19 #12
Du kan prøve at aktivere den via en kommandoprompt (startet med administratorrettigheder):

slmgr.vbs /ato

Eller se aktuelle licensinformationer med:

slmgr.vbs /dli

Eller se øvrige muligheder med:

slmgr.vbs /?