Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
03. september 2018 - 09:28 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Soundtrack til "Pigerne Fra Berlin"

Er der nogen her, som ved om der findes et soundtrack til
"Pigerne Fra Berlin" ?
(Ku' damm 56) og (Ku' damm 59) = 2 serier med 3 afsnit i hver = I alt 6 afsnit.
*
Synes der er meget god musik i serien -
Noget er vist skrevet til serien. Tror jeg.
*
Men kan man finde det "Et sted" - Høre det ?
Evt. købe det ?

Soundtrack fra = Pigerne Fra Berlin, som sendes i øjeblikket fra Dr 2 -
( II afsnit)....
*
God Mandag Fra Jørn *
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. september 2018 - 17:03 #1
Jeg har prøvet at kikke på rulleteksterne ved filmens afslutning med der er ikke noget at se.
Jeg tror desværre ikke, at der er udgivet noget soundtrack fra filmen/serien.
Det er mere fra de rigtige biograffilm der udgives soundtrack.

Mvh..
ErikHg
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
03. september 2018 - 18:46 #2
Tak, Erik - Ellers god musik, ikke ?
Anderledes - Lavet til serien - Jeg har ikke hørt musikken før.
I hvert fald ...
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. september 2018 - 19:41 #3
Det var så lidt :-)
Jeg skal være ærlig at sige, stilen ikke lige falder i min smag, men jeg håber du på en eller anden måde kan skaffe musikken.
Jeg kan se at det er ZDF der står bag serien, så måske kan de hjælpe. Det kræver dog at man kan udtrykke sig på tysk og forstår det. For mit eget vedkommende må jeg sige, at det gør jeg ikke. .
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
03. september 2018 - 19:55 #4
Det dér "Tyroler-hopsa" er ikke lige mig - Men det blues-agtige er godt ...

I`m a Woman (Original I`m a Man, Muddy Walters) Og den "She A Looser". Ikke det over-tyske ...
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. september 2018 - 20:28 #5
Jeg har ikke noget imod tysk musik, når der er tale om pop og rock.
Nena, Hubert KaH, Münchener Freiheit, Polarskreis 18 og Sportfreundestiller.
Er der tale om Nina Hagen er jeg stået af, og det samme gælder til dels Ramstein.
Men som man siger "hver sin smag".
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
03. september 2018 - 21:12 #6
Nemlig - Hver sin smag ...Nina Hagen er, ofte, "For meget" - Men hun har lavet et par gode Brecht fortolkninger - Jeg har set det i Berlin. - Alt foregik på en lang og bred trappe ...
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. september 2018 - 21:36 #7
Jeg glemte i skyndingen Alphaville og Boney M. Disse grupper er tyskere men det tænkte man jo ikke på da jo altid fremførte sange på engelsk. Jeg skriver "er" for de eksisterer begge stadigvæk.
Med hensyt til Nina Hagen er der ét nummer som jeg synes er til at holde ud at høre på nemlig "The change":

https://www.youtube.com/watch?v=PqQAgX9hiPc
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
04. september 2018 - 07:10 #8
Ja ! "The change" er et godt nummer - TAK ....

Da jeg var ung, synes jeg godt om Conny Froboess
(Tja. gør det stadig, lige som Gitte Hænning og Brenda Lee. )
"Conny & Klaus" omtales i "Pigerne Fra Berlin".
Lige som "Nicki & Freddi" ...
*
Har du set slutningen af "Ku' damm 59" ?
(Serie II, som bekendt) ?
Jeg ved ikke om der har været sendt fra Danmark -
Men jeg så det fra Norge 1 i Søndags. - Hvor de også sender det.
Kommer jo fra Danmark i morgen. Sidste del .
*
God Tirsdag til dig. Erik.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
04. september 2018 - 07:18 #9
Boney M ....
Vi var på en endagstur til Hamborg med bus. - mange år siden ...
Ingrid + vore to døtre, Sarah og Ida + Jeg.
Det var i December. Chauføren satte et Boney M bånd på ...
Det var fint og hyggeligt.
Men det blev spillet - igen og igen og igen - Det samme bånd.
I lang tid efter turen hørte jeg IKKE Boney M. !!!!
*
Kan ellers godt lide Boney M !
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
04. september 2018 - 07:32 #10
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. september 2018 - 16:19 #11
#8
Nu du nævner Gitte Hænning, (der jo er dansk) har indsunget en melodi der hedder "Ich will Alles". Den hørte jeg i de gode gamle Hej P3 og Fanfaredage, med den desværre for længst afdøde Christian Flagstad. Om det var ham der spillede den i programmet husker jeg ikke, men den ramte mig med det samme. Det lykkedes mig mange år efter at skaffe den brugt på vinylplade. (LP). Den sidder lige i skabet :-)

https://www.youtube.com/watch?v=d20Qrj_1cF8
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
04. september 2018 - 17:14 #12
Super god sang !!!!
Andre billeder end Gitte ...
(Gør ikke noget) -
Jeg har altid været Fan af Gitte.
Engang som barn, jeg var  12 år - Sang Gitte :
"Bare 16 år (Hun var 15 år, da hun sang den) :
Det var i Forum, Frederiksberg. En Radio / Tv / underholdnings udstilling.
Jeg var helt betaget - Følte, at Gitte sang "direkte ned til mig". Husker jeg.
*
Har mødt hende i Berlin, hvor hun kørte på cykel. Hilste på hende - Mange år efter.
Alle mine tyske venner kaldte hende "Die Gitte" (Jeg har venner / havde venner på begge sider af den daværende "Mur" - I DDR og BRD - Og boede hos dem.
*
Rejste der meget. Mest i Berlin. Min kone og vore børn har mødt flere af disse venner - Senere.
*
Jeg så "Woodstock" filmen første gang i Berlin (på tysk) Ikke sangene.
Lød lidt sjovt. 1969. I en kæmpe biograf på Ku' damm. Sammen med Marianne, en tysk veninde.
½ år efter, kom "Woodstock" til Danmark. Så den igen - Original lyd ...
*
Tak for Gitte sangen ...
*
Husk Pigerne Fra Berlin - I Morgen ... Sidste afsnit ...
07. december 2018 - 14:14 #13
Pigerne fra Berlin vra rigtig god og dygtig skuespil og dejlig underholdende, og så sendte DR2 "Conny og Peter i Schweitz" lige efter. Hvor skønt at gense Conny på dansk TV. Hun er efterhånden gået i glemmebogen, men Jørgen Mylius spiller dog af og til et par af hendes gode hits. Conny fyldte 75 den 28. oktober. hun og mange andre af de tyske stjerner, både i øst og vest, lytter jeg gerne til.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
07. december 2018 - 15:24 #14
Tak, Stig ....