Avatar billede mort1 Ekspert
03. september 2018 - 16:39 Der er 1 løsning

Outlook på telefonen - Hvad på computeren

En bekendt læser sin gmail konto med Outlook på sin Android telefon, hvad vil være naturligt at bruge på hans computer, hvis man skal have de to til at "spille" sammen, og  åbenbart ikke vil "nøjes" med gmail. Han har ikke outlook på computeren. Det kan jo eventuelt være et alternativ, at overtale ham til at bruge gmail på computeren også - hvis det er den bedste løsning.
Avatar billede INK Ekspert
03. september 2018 - 18:04 #1
Gmail kan opsættes til både IMAP og POP3.
Hvis du med "bruge Gmail på computeren" mener anvendelse af en browser til at tilgå og læse gmail, så virker det jo fint.
Han kan selvfølgelig også anvende en mailklient (mailprogram på en PC). Med Windows10 kan han anvende det indbyggede program eller installere eksempelvis Thunderbird".
Det afhænger af om han ønsker at downloade filerne fra mailserveren eller "blot" ønsker at se dem på serveren.