Avatar billede jakobjensen26 Praktikant
03. september 2018 - 16:46 Der er 7 kommentarer

Redde en ekstern harddisk

Hej

Jeg har eksterne harddisk med en masse gamle billeder og dokumenter som jeg godt kunne tænke mig at få adgang til igen.

Lige nu vil både min stationære og bærbare ikke "opdage" den, når jeg tilslutter den igennem USB stikket.

hvad kan jeg gøre?
03. september 2018 - 16:51 #1
hmm det kan være det er fordi at din ekstern harddisk køre med 3,0 og din pc køre 2,0
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2018 - 17:08 #2
Kan det tænkes at disken er blevet afmonteret samtidigt med der blev skrevet til den?
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2018 - 17:30 #3
Disken bliver ikke opdaget, hvor ser du efter? I Denne PC? Har du set i Diskhåndtering?  Hvis den findes der, har den så et drevbogstav?
Der er også den mulighed, at der inde i kassen er en fejl i tilslutningen.
Det sidste har flere oplevet, jeg selv oplevede det med en Verbatin kasse.
Da jeg åbnede den lå der en Samsung disk i, som ikke fejlede noget.
Avatar billede kurtba Ekspert
03. september 2018 - 21:56 #5
Overgaard1654 - en 3,0 enhed kan godt genkendes og bruges via 2,0. Det er bare 2,0 porten, som bestemmer hastigheden.
Avatar billede puren Ekspert
04. september 2018 - 12:45 #6
som Sidwave siger send den til Ibas
Avatar billede jakobjensen26 Praktikant
04. september 2018 - 14:12 #7
Det vil jeg gøre. Tak for svar. mvh