Avatar billede pukhoj Mester
05. september 2018 - 14:49 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Få vist største værdi fra fane

Hej,

Jeg har et ark hvor jeg har oprettet 5 faner. De 4 faner indeholder to kolonner. En med et navn og en med et tal.
Der er oprettet flere navne og tal under hinanden i alle 4 faner.

Jeg ønsker på min 5. fane, at den skal vise det største tal set udfra alle 4 faner med tal, og så skal den vise det tilhørende navn i kolonnen ved siden af.... kan simpelthen ikke finde ud af det.. nogle forslag?
Avatar billede kim1a Ekspert
05. september 2018 - 15:51 #1
En large formel kan godt bevæge sig over flere faner - syntax på denne måde:
=LARGE(Sheet1:Sheet2!A1:A3;1) f.eks.

Så kan du lave et vlookup - eller index, match på tallet, forudsat du ikke har flere lige store tal så du kan risikere at der er to ens størst?
Avatar billede pukhoj Mester
05. september 2018 - 16:03 #2
Nu deler jeg det lige her:
https://drive.google.com/open?id=1Qx5ogqXOXZ3gJyzpv9iooEL5G5HSvoHF

Det er fanen statistik, der vil jeg gerne have vist den spiller der har scoret flest mål for klubben. Jeg har delt spillerne op i faner nederst.

Men den skal jo så hive info fra de 4 første faner i arket, og indsætte i statistik arket C2 med den det flest scorede mål.
Samtidig skal den så vise spillerens navn i B2
Avatar billede kim1a Ekspert
05. september 2018 - 17:56 #3
Det ser ikke ud til at index/match kan lave opslag over flere ark, så jeg har løst det med en hvis.fejl (iferror) formel der først kigger i 'all time', så i 'angreb' og så i 'midtbane' etc.

Selve formlen der finder antallet var som jeg beskrev, men jeg håber du forstår nu det blev sat i arket:
https://www.dropbox.com/s/bj59vnc41f48mr3/Fifa%2019.xlsx?dl=0
Avatar billede pukhoj Mester
06. september 2018 - 08:19 #4
Det er helt perfekt til den ene statistik, men når jeg så prøver at tilføje en ny statistik og genbruge formlen, så vil den ikke vise navnet:

https://drive.google.com/open?id=12gj3IPhrOK7FNTg7se6iqs7Az4keNdBr

Jeg kan ikke helt gennemskue oppe i formlen om der mangler noget, men tager jeg helt fejl hvis den mangler at lave noget kontrol ved fejl og så slå op i arket "Forsvar"?
Avatar billede ebea Ekspert
06. september 2018 - 08:55 #5
Avatar billede pukhoj Mester
06. september 2018 - 09:08 #6
Ebea: jeg synes det virker lidt uoverskueligt, men tak for forslaget :) Vil gerne holde det så simpelt som muligt, så hellere end mega besværlig formel, hvis det vises pænt på siden :)
Avatar billede kim1a Ekspert
06. september 2018 - 09:09 #7
Der er forskel på kolonnen i All time players og de andre faner, i All time er det kolonne D og i de andre er det kolonne C. Derfor giver det nok udfordringer (du har indsat noget med købspris - flyt den bagerst eller indsæt i de andre ark).

Den alternative måde ebea viser det på gør det lidt nemmere at slå op (da man koncentrerer sig om et ark pr gang) - omend det giver meget lidt mening.

Slutteligt vil jeg gøre dig opmærksom på at visse spillere jo kan have haft to omgange i klubben - vil du så bare have fra og til til at være hele perioden?
Avatar billede pukhoj Mester
06. september 2018 - 09:19 #8
Jeg så godt lige at det står forskelligt i de to ark. Jeg retter lige til og forsøger mig lidt frem, så kan det være jeg lige skriver tilbage inden pcen ryger ud af vinduet :D

Ja, jeg tænkte bare at lade det stå som et total, selvom de har været flere omgange i klubben. Det er kun til mig selv og til sjov og ballade jeg skal bruge arket :D

Tusind tak for hjælpen indtil nu
Avatar billede pukhoj Mester
06. september 2018 - 11:00 #9
hmm... nu har jeg rettet lidt til men kan ikke få den til at angive alle ark. Bruger formlen:

https://drive.google.com/open?id=1mteLgZcE5-Monxq9rVhTKkZgzRu7p3HM

Hvis det er en spiller i arket "Forsvar", "midtbane" eller "All time players" så virker det fint. Men så snart det er en spiller fra "målmand" eller "angreb" så fejler den? har forsøgt at tilføje det i formlen men får en fejl hver gang.

Det omhandler ark "Statistik" kolonne C
Avatar billede ebea Ekspert
06. september 2018 - 11:58 #10
Det er muligt at jeg har misforstået din måde du vil se din statistik på. Men jeg kan ikke forstå, hvorfor du skal bruge så lange formler, når det er samme Ark du returnerer data fra (All time players). Spillerne står der i forvejen.
Højeste score henover arkene, har du jo med en kort formel.
Jeg prøvede at vise det i eksemplet i #5.
Og i eksemplet uploadet herunder, og vist i statistik arket, med alternative formler (kolonne E).

https://www.dropbox.com/s/4plba03wz3n4t9d/Fifa%2019%20%281%29.xlsx?dl=0
Avatar billede pukhoj Mester
06. september 2018 - 12:46 #11
Men jeg har jo netop ikke alle spillere med i "All time players". Det er kun de historiske spillere. Alle aktive spillere er under arkene "Målmand", "Forsvar", "midtbane" og "Angreb".

Så den skal faktisk finde den højeste værdi i en kolonne ud fra 5 ark og så vise det navn der matcher denne værdi.

Og alle nye spillere vil løbende blive tilføjet i det ark der passer til deres position